يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۶۷۳
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: برگزاری انتخابات باشکوه و سالم در استان بوشهر از اولویت‌ها است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سعید حیدری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مردم شریف استان بوشهر به برگزاری انتخابات اسفندماه اشاره کرد و اظهار داشت: حضور حداکثری و پرشور و انتخاباتی رقابتی و سالم از اساسی‌ترین اولویت‌های وزارت کشور و استانداری بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه داوطلبانی که نیاز به استعفا دارند در بازه زمانی مشخص شده باید استعفا داده باشند گفت: بازه زمانی استعفا از ۱۹ تا ۲۵ خرداد ماه سال جاری تعیین شده و کسانی که در بازه مذکور، استعفا نداده باشند، واجد شرایط ثبت نام نیستند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقامات مصرّح در قانون و مشاغل همتراز آن‌ها که قصد داوطلبی برای نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارند، باید حداقل ۶ ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس همین ماده، جایگزین فرد مستعفی باید از سوی مرجع ذی‌صلاحِ بالاتر، حداکثر به مدت یک ماه به طور رسمی معرفی شود و فرد مستعفی در آن حوزه مسئولیتی نداشته باشد.

حیدری تصریح کرد: عینیت بخشی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اتخاذ سیاست‌های اجرایی ناظر بر مؤلفه‌های چهارگانه «سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت» و تحقق عدالت و تضمین سلامت انتخابات از اساسی‌ترین دغدغه‌های ماست و از هم‌استانی‌های گرامی درخواست می‌شود در صورت مشاهده یا آگاهی نسبت به تخلف از مفاد این اطلاعیه موارد را به ستاد انتخابات استان گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر