پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۸۰۳
شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل صندوق استانی پیشرفت و عدالت در استان، گفت: پرداخت منابع مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالا، طرح‌های اشتغال‌زا، دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش محصولات در اولویت این صندوق قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی تسهیلات اعتباری در حمایت از تولید و طرح‌های اشتغال‌زایی با بیان اینکه استان بوشهر در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ موفق عمل کرد، گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با بانک‌ها در پرداخت تبصره ۱۶ قانون بودجه ستودنی که در کمتر از ۲ ماه منابع لازم جذب و پرداخت شد.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها، افزود: در اقدام انقلابی این صندوق راه‌اندازی و منابع اعتباری آن تعریف شد.
 
استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به تأمین اعتبارات این صندوق از طریق منابع درآمدی استانی، گفت: استان بوشهر از ظرفیت درآمدی قابل توجهی برخوردار است که باید از این منابع در صندوق پیشرفت و عدالت استفاده کرد.
 
وی ظرفیت درآمد مالیاتی را یکی از منابع مهم استانی دانست و گفت: سال ۱۴۰۱ نسبت‌به سال ۱۴۰۰ درآمد مالیاتی استان بوشهر ۴۶ درصد افزایش یافت و امسال نیز افزایش ۹ درصدی تعیین شده است.
 
محمدی‌زاده با بیان اینکه سال قبل تعهد مالیاتی استان بوشهر محقق شد، اضافه کرد: مازاد درآمد مالیاتی، ارزش افزوده و بهره‌مالکانه حقوق دولتی معادن باید به منابع اعتباری صندوق پیشرفت و عدالت استان افزوده شود.
 
وی با اشاره به ظرفیت استفاده از این صندوق در طرح‌ها و برنامه‌ها، عنوان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالا، طرح‌های اشتغال‌زا، دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش محصولات در اولویت پرداخت این صندوق قرار دارد.
 
استاندار بوشهر افزایش میزان آورده دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از منابع اعتباری صندوق پیشرفت و عدالت را مورد تأکید قرار داد و گفت: امید می‌رود از ظرفیت این صندوق در تحقق اهداف و برنامه‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر