يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۲۱۵
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر کیفیت‌سازی نان قبل از افزایش قیمت وتعیین تکلیف وضعیت ته‌لنجی، تاکید کردند.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: در دوره ننگین قاجار و پهلوی از ظرفیت دریا با وجود اینکه تحریم و دشمنی هم وجود نداشت استفاده نشد در حالی که انقلاب اسلامی دریا و دریانوردی را از تعطیلی و فراموشی خارج کرد.

حجت الاسلام غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارکنان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دانایی، جسارت، توانایی، همت و اعتماد به نفس هدیه انقلاب اسلامی به ایران و ایرانیان عزیز است.

وی افزود: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در مناطق دور دست و اقیانوس‌های آرام و اطلس حضوری امنیت ساز برای کشور است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: آمریکایی‌ها در گذشته برای حمل و نقل‌های دریایی مانع تراشی می‌کردند اما حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریا نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

وی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از کارکنان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی اظهار کرد: ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی در هشت ماه افتخار بی سابقه ای بود که با همت جوانان ایرانی در تاریخ دریانوردی ایران به ثبت رسید.

هاشمی عملکرد موفقیت آمیز ناوگروه ۸۶ پیرامون کره زمین را نشات گرفته از همت بلند، اراده راسخ، اعتماد به نفس، قدرت طراحی عملیات، دانش پیشرفته نظامی، مدیریت کارآمد، شجاعت و استقامت در مقابل سختی‌ها عنوان کرد که افتخاری برای ایران و ایرانی شد.

وی صبر و بردباری خانواده این دریادلان دریانورد را عاملی مهم دانست که موجب سهل شدن این ماموریت شد.

هاشمی با بیان اینکه حرکت ناوگروه ۶۸ مصداق دستور صریح قرآن است که می فرماید تا می‌توانید استعداد و قدرت به دست آورید برای روز مبادا گفت: حرکت ناوگروه ۸۶ در واقع عمل به این فرمان قرآن بود.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: با وجود تلاش دشمن برای کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اما مردم با هوشیاری پرشکوه‌تر و پرفایده‌تر از سال‌های گذشته نقشه دشمن را برهم زدند.

وی اضافه کرد: امید می‌رود اربعین امسال نیز با وجود گرمی هوا پرشور تر از سال‌های گذشته برگزار شود و حماسه دیگری به ثبت برسد.

هاشمی با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: این افراد سال‌ها در اسارت صدام بودند اما با وجود همه سختی‌ها تهدید اسارت را تبدیل به فرصت کردند.

اهرم

امام جمعه اهرم با اشاره به اهمیت مساله ته لنجی گفت: در زمان حاضر دولت و مجلس در خصوص ته لنجی کار کارشناسی انجام داده اند اما تاکنون نتیجه لازم به دست نیامده است.

حجت‌الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مساله به تاخیر افتادن سفر اول لنج‌داران اظهار کرد: مسئولان استان باید پاسخ مردم را بدهند به مردم اعلام کنند که چه زمانی مساله ته لنجی حل می‌شود.

وی اضافه کرد: ترک فعلی که چند دهه است هم بازاریان و هم جابجا کنندگان کالاهای ته لنجی به خاطر نبود قانونِ مشخص گرفتار دستگاه های انتظامی و قضایی هستند.

امام جمعه اهرم خطاب به رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا کی مردم مرزنشین باید تحقیر شوند و چوب ترک فعل مسئولان بر سر مرزنشینان باشد.

پهلوزاده افزود: به خاطر اهمال کاری مسئولان در عدم شفاف سازی قانون ته لنجی امروز باعث شده که هزاران پرونده برای افراد در دستگاه قضایی تشکیل شود.

وی ادامه داد: هرگونه کوتاهی در مقابل شبیخون و ناتوی فرهنگی موجب از بین رفتن انسانیت، دین و مملکت می‌شد همانطور که اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبود اثری از جریان کربلا و اهداف آن باقی نمی‌ماند.

پهلوزاده اضافه کرد: تجربه‌ها و خاطرات آزادگان بهترین هدیه و بهترین دستاورد اسارت آن‌ها است که باید برای دانش آموزان و نسل جوان امروز بازگو شود تا بدانند آرامش و امنیتی که دارند به راحتی به دست نیامده است.

وی تاکید کرد: این امنیت با فدا شدن صدها هزار شهید، جانباز، ایثارگر و اسارت جوانان اول انقلاب بود و در گام دوم نیز لازم است این تجارب و این ارزش‌ها برای نسل نو بازگو شود تا قدر و ارزش کشور و انقلاب و نظام اسلامی را بدانند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: مساله پرداخت تسهیلات به کشاورزان بعد از یکسال پیگیری بخاطر بارندگی پارسال همین موقع که باعث خسارت به باغداران شد درخواست کشاورزان از نماینده محترم مجلس و مسئولین این است که بخشی از این تسهیلات به صورت بلاعوض پرداخت شود تا کمکی به کشاورزان باشد.

گناوه

امام جمعه موقت گناوه گفت: باتوجه به شروع پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، از افراد توانمند و دارای لیاقت توقع می‌رود که در این عرصه وارد و نام نویسی کنند.

حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: یک نماینده برای ورود در عرصه انتخابات باید دارای خصوصیات زیادی باشد که از جمله آنها ایمان، تقوی، پرهیزگاری، خادم مردم بودن، متخصص، سیاست مدار و اقتصاددان از اهم آنها است.

وی افزود: مردم ضمن حضور پرشور و گسترده در انتخابات اسفند امسال ، داوطلبی را انتخاب کنند که توانایی لازم را داشته باشد.

امام جمعه موقت گناوه تصریح کرد: ثبت نام و حضور پرشور در پای صندوق های رای، عملی صالح در انتخابات است و در این دوره مردم همیشه در صحنه ایران تودهنی محکمی به دشمنان خواهند زد.

بدری با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی، گفت: با رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی، رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی نابود و انقلاب اسلامی به ثمر رسید و باید با مقاومت همه جانبه از آن دفاع کنیم.

وی بیان داشت: در برهه کنونی همگان وظیفه داریم در سایه سکاندار انقلاب ولی امر مسلمین از انقلاب و دستاوردهای زیادی که به دست آمده است، حفاظت و پاسداری کنیم.

امام جمعه موقت گناوه گفت: مسئولانی که نمی توانند در مسئولیتی که دارند کاری انجام ندهند، مردم توقع دارند استعفا دهند تا یک شخص توانمند جایگزین شود.

وی با گرامیداشت دهه فرهنگی ترویج و تبلیغ معارف نماز گفت: فریضه نماز مسئله ای بسیار مهم در جامعه بشمار می آید و ستون دین است و باید هرچه می توانیم در ترویج آن تلاش کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر