شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آب‌میوه‌های غیراستاندارد از بازار بوشهر جمع آوری شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان بوشهر آب‌میوه‌های تقلبی با نشان «لواسانات» و «دماوند» را از بازار جمع‌آوری کردند.\n\nکارشناس صنایع غذایی این اداره‌کل گفت: در قالب «طرح اجرای هماهنگ استانداردها» (طاها) در بازرسی از بیشتر مراکز عرضه مواد غذایی آب‌میوه‌هایی با نام «لواسانات» و «دماوند» دیده شد که علامت استاندارد بر آن جعل شده بود.
کد خبر: ۱۴۴۳۸
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: آب‌میوه‌های غیراستاندارد از بازار بوشهر جمع آوری شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان بوشهر آب‌میوه‌های تقلبی با نشان «لواسانات» و «دماوند» را از بازار جمع‌آوری کردند.

\n\n

کارشناس صنایع غذایی این اداره‌کل گفت: در قالب «طرح اجرای هماهنگ استانداردها» (طاها) در بازرسی از بیشتر مراکز عرضه مواد غذایی آب‌میوه‌هایی با نام «لواسانات» و «دماوند» دیده شد که علامت استاندارد بر آن جعل شده بود.

\n\n

قدیمی افزود: بر روی بطری‌های این آب‌میوه علامت استاندارد درج شده اما کد ده رقمی که باید زیر علامت استاندارد باشد درج نشده؛ همچنین سازندگان این دو آب‌میوه پروانه‌ ساخت از وزارت بهداشت، نشانی تولید کننده، شماره تماس، مواد تشکیل‌دهنده و شرایط نگهداری را روی محصولشان درج نکرده اند.

\n\n

به گفته‌ وی سازندگان این برند جعلی آب انار، آب زرشک، آب آلبالو، آب پرتقال و آب انبه را به‌صورت غیرمجاز عرضه کرده‌اند که پس از شناسایی با همکاری تعزیرات حکومتی در حال جمع‌آوری آنها هستیم.

\n\n

قدیمی توصیه کرد:مصرف‌کنندگان تا می‌توانند خودشان در خانه آب‌میوه را تهیه کنند و اگر خواستند از فروشگاه‌ها خریداری کنند حتماً دقت کنند که در آب‌میوه‌ها از رنگ مصنوعی، شیرین‌کننده مصنوعی و مواد نگهدارنده استفاده نشده باشد.

\n\n

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر