يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۴۷۷
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۵۴ تن انواع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش فکرشهر، احمد غریبی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این اقلام شامل گوشت گوساله منجمد، گوشت گوسفندی منجمد، مرغ منجمد، شکر، برنج تایلندی و برنج هندی بوده است.

وی افزود: توزیع این میزان اقلام باعث شده که کمبودی در این خصوص در سطح شهرستان کنگان احساس نشود.

فرماندار کنگان تصریح کرد: همچنین از ابتدا سال تاکنون یک‌هزار و ۴۷۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی به عمل آمده که ۳۴۹ پرونده برای متخلفین صادر و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

غریبی ادامه داد: در مجموع میزان جریمه‌کرد متخلفین در سال جاری، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار کنگان، عنوان کرد: احداث ۲ واحد سردخانه به ظرفیت ۵۰ و ۲۵۰ تن جهت ذخیره سازی کالای اساسی، افزایش تعداد عاملین و سرمایه‌گذاران در جهت جذب و توزیع، برگزاری دو مرحله نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و مبلمان در سال ۱۴۰۲ و تسهیل در گسترش فروشگاه های زنجیره ای و فروش مجازی انجام شده است.

فرماندار کنگان یادآور شد: معرفی جهت اخذ تسهیلات در جهت احداث دو واحد سردخانه با مبلغ 40 و 60 میلیارد ریال، تشدید بازرسی در حوزه املاک، مستغلات و کالاهای اساسی و برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره در سطح شهرستان از دیگر اقدامات کنترل و تنظیم بازار کنگان بوده است.

غریبی از تعیین سهمیه شهرستان کنگان براساس جمعیت سرشماری سال ۱۳۹۵ با وجود افزایش شدید جمعیت ناشی از وجود صنعت پارس جنوبی به عنوان یک چالش اساسی یاد کرد و گفت: بالابودن هزینه حمل به علت بُعد مسافت انبار و سردخانه ذخیره کالای اساسی تا شهرستان و عدم وجود سامانه الکترونیکی جهت توزیع عادلانه کالای اساسی را می توان از جمله مشکلات این بخش یاد کرد.

فرماندار کنگان گفت: اصلاح ساختار زنجیره توزیع و بازنگری فرآیند توزیع، برنامه ریزی در جهت ذخیره سازی کالا در سطح شهرستان و توزیع در زمان مناسب، ایجاد انبار و سردخانه ذخیره کالای اساسی در جنوب استان و کاهش هزینه حمل و تسریع در جذب و توزیع کالا جهت ارائه خدمات مطلوب ارائه می شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر