يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مشترکان آب در شهرهای این استان نسبت به کاهش مصرف آب اهتمام ویژه دارند طوری که برخی مشترکان در تابستان امسال 25 و برخی هم از 3 درصد به بالا در مصرف آب صرفه جویی کرده اند.\n\nبه گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به نقل از کیقباد یاکیده افزود: بیش از 90 درصد آب آشامیدنی این استان از استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد تامین می شود که اکنون میزان آب ورودی از استان فارس به بوشهر حدود 40 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۴۴۴۸
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مشترکان آب در شهرهای این استان نسبت به کاهش مصرف آب اهتمام ویژه دارند طوری که برخی مشترکان در تابستان امسال 25 و برخی هم از 3 درصد به بالا در مصرف آب صرفه جویی کرده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به نقل از کیقباد یاکیده افزود: بیش از 90 درصد آب آشامیدنی این استان از استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد تامین می شود که اکنون میزان آب ورودی از استان فارس به بوشهر حدود 40 درصد کاهش یافته است.

\n\n

وی با بیان این که امسال شرایط خشکسالی شدیدتر و بحران کم آبی بیش از سال های گذشه است یادآورشد: سال گذشته با کاهش 51 درصدی بارندگی روبه رو بودیم این درحالی است که استان بوشهر از نظر شدت خشکسالی پس از استان هرمزگان در رتبه دوم قرار دارد.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با قدردانی از همسویی مردم در حل مشکلات کم آبی دراین استان بیان کرد: یکی از ظرفیت های تولید آب شیرین در استان بوشهر دریا است که در این حوزه ها طرح های تولید آب آشامیدنی از دریا مطالعه و پیگیری شده است.

\n\n

وی گفت: هم اکنون دو آب شیرین کن در استان بوشهر دردست اجراست که طرح کنگان نیمه دوم امسال و آبشیرین کن بوشهر اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به این که این طرح های تولید آب با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می شود ادامه داد: اکنون ظرفیت 108 هزار متر مکعب تولید آب جدید از دریا در دست پیگیری و در مراحل اخذ مجوز خرید تضمینی است.

\n\n

وی با تاکید بر استفاده ازتجهیزات نوین مصرف آب اظهارکرد: استفاده از شیرهای کاهنده و تجهیزات مدرن امروزی یک امر ضروری است و تعویض فلاش تانک های قدیمی و شیرهای فرسوده در کاهش مصرف آب نتیجه بخش است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر