پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مردم شهرستان دیر می گویند: شهریه بالای پیش دبستانی آنان را برای ثبت نام فرزندانشان در این مقطع تحصیلی با مشکل مالی روبرو کرده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، شماری از اهالی این شهرستان افزودند: افزایش بی رویه شهریه دوره پیش دبستانی برای سال جدید باعث شده برخی خانواده ها از فرستادن فرزندانشان به این دوره منصرف شوند.\n\nآنان اظهارکردند: تعدادی از مراکز پیش دبستانی با استفاده از نام های دهان پرکن نظیر آموزش دوزبانه و قرآن آموزی تخصصی شهریه های گزاف تری دریافت می کنند.
کد خبر: ۱۴۴۶۵
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: مردم شهرستان دیر می گویند: شهریه بالای پیش دبستانی آنان را برای ثبت نام فرزندانشان در این مقطع تحصیلی با مشکل مالی روبرو کرده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شماری از اهالی این شهرستان افزودند: افزایش بی رویه شهریه دوره پیش دبستانی برای سال جدید باعث شده برخی خانواده ها از فرستادن فرزندانشان به این دوره منصرف شوند.

\n\n

آنان اظهارکردند: تعدادی از مراکز پیش دبستانی با استفاده از نام های دهان پرکن نظیر آموزش دوزبانه و قرآن آموزی تخصصی شهریه های گزاف تری دریافت می کنند.

\n\n

مرضیه مومنی یکی از والدین به ایرنا گفت: به تمام پیش دبستانی ها برای ثبت نام فرزندم سر زدم و شهریه های هرکدام یکسان نیست و بعضی از آنان هزینه های اردو، لباس ، لوازم کار در کلاس روی شهریه ثبت نام اضافه کرده اند.

\n\n

وی افزود: برخی از این مراکز آموزشی پول را به صورت نقدی و بدون واریز به حساب خاصی دریافت می کنند که قابل پیگیری هم نیست.

\n\n

یکی دیگر از والدین گفت: هر پولی که مهدهای کودک و پیش دبستانی ها دریافت می کنند باید بر اساس فیش بانکی باشد و در پرونده کودک قید شود و برخی از آنان برای جذب بیشتر نوآموزان این شهریه ها را قسطی می کنند.

\n\n

علی پاکدل گفت: با توجه به اینکه به صراحت در قانون اساسی کشور ذکرشده که دوران تحصیلی برای همگان کاملا رایگان است اما در واقع اگر سری به این مراکز و حتی مدارس زده شود، تحصیل چندان هم رایگان نیست.

\n\n

وی افزود: مسوولان باید زمینه فعالیت مراکز پیش دبستانی دولتی در مدارس را فراهم کنند تا خانواده هایی که توان مالی ندارند از خدمات مراکز پیش دبستانی بهره مند شوند.

\n\n

مسوول امور پیش دبستانی آموزش و پرورش دیر گفت: هم اکنون تعداد20 پیش دبستانی زیر نظارت و پوشش آموزش و پرورش دیر قراردارند.

\n\n

محمدرضا باقری افزود: شهریه های پیش دبستانی براساس نیروی انسانی، فضا و امکانات مرکزتعیین شده و دریافت زیادتر از آن خلاف می باشد.

\n\n

وی گفت: اگر مرکزی بابت تهیه لباس و امکانات نوآموز زیادتر از شهریه چیزی دیگری دریافت می کنند باید با هماهنگی اداره و خود اولیا باشد.

\n\n

مسوول امور مهدهای کودک بهزیستی دیر نیز گفت: هم اکنون تعداد 25 مهد کودک و پیش دبستانی زیر پوشش این اداره قراردارد که شهریه های آنان براساس درجه بندی متفاوت می باشد.

\n\n

سیرانوش دارایی افزود: میانگین مبلغ شهریه هر مرکز بر اساس بی ستاره، یک ستاره ،دو ستاره و سه ستاره هرماه از 640 هزار ریال الی یک میلیون ریال تعیین شده است.

\n\n

وی گفت: این مبلغ را باید هرماه از خانواده ها بگیرند و اگر بخواهند سالانه یک جا بگیرند این دست مدیر و توافق اولیا است.

\n\n

این مسوول افزود: اگر مرکزی اضافه تر از این مبلغ دریافت کند خلاف و با آنان برخورد می شود و تاکنون گزارش خلافی به ما نرسیده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر