پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۷۲۶
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: سطح زیر کشت صیفی‌جات بسیار بالایی داریم و امسال ممنوعیت کشت جالیز را در سد رئیسعلی دلواری و محدودیت کشت را در مکان هایی داشتیم که چاه های غیر مجاز دارند.

به گزارش «فکرشهر»، «علی رحیمی» در نشست با خبرنگاران در برازجان، اظهارداشت: در بخش تولیدات دامی جهاد کشاورزی، ۱۰۴ واحد مرغداری در دشتستان مستقر است که ۹۰ واحد آن فعال است؛ همچنین بالغ بر ۶۳۰ زنبوردار به ویژه در بخش های بوشکان و ارم داریم.

وی افزود: ظرفیت واحدهای شیری سنتی در روستاها ۲ هزار واحد است و ۲۲ هزار تن در سال ظرفیت تولید شیر داریم و مجموع تولید گوشت قرمز ۵۳۰۰ تن در سال است.

رحیمی بیان داشت: در بخش فنی و زیربنایی در جهاد کشاورزی، از منابع آب و خاک حفاظت شده، به طور مثال، در سعدآباد، پمپاژ آب از روی رودخانه شاهپور در حال انجام است؛ در بحث آبیاری تحت فشار نیز مقرر بود که ۱۸ هزار اصله از نخیلات را برای آبیاری آماده کنیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دشتستان ادامه داد: تعاون روستایی، منابع طبیعی، امور عشایر و دامپزشکی از ادارات تابعه ما هستند و در بحث تغییر الگوی کشت در زمین های زراعی، باغی و دیمی، عملیات لازم در دست اجرا است.

وی با بیان این که ۴۲۰۰ چاه مجاز در دشتستان وجود دارد، گفت: هنوز در دشتستان، تمام عملیات باغداری به صورت کارگری و سنتی در حال انجام است و در بحث قیمت خرما نیز کیفیت محصول اهمیت داشته و تمام معاملات توافقی انجام می شود. دولت نرخ قطعی تضمینی برای خرما تعیین نکرده اما برای باغداران کمک هایی از جمله ارائه کود دولتی، مشاوره و… داریم.

او، این نکته را سوال را هم مطرح کرد که «چرا نباید رقم خرمایی داشته باشیم که هم پتانسیل بالایی داشته و هم بازار خوبی را برای انتخاب مشتری به دنبال داشته باشد؟» 

رحیمی افزود: فروشگاه های فروش سموم در دشتستان مجوزهای لازم را دارند و «ادفون» هم سرطان زا نیست اما برای استفاده از آن جلوگیری لازم باید انجام شود چون هیچ مجوزی ندارد.

وی ادامه داد: در دشتستان، گوجه در فصل های گوناگون کشت می شود و از خردادماه کشت و پرورش گوجه در گلخانه شروع شده و تا بهمن ماه زیر پلاستیک کشت آن انجام می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان ادامه داد: در بحث زراعت، سطح زیر کشت صیفی‌جات بسیار بالایی داریم و امسال، ممنوعیت کشت جالیز را در سد رئیسعلی دلواری داشته ایم؛ همچنین محدودیت کشت را در مکان هایی که چاه های غیر مجاز کشاورزی است، داریم.

رحیمی درباره پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان از سوی دولت نیز گفت که این موضوع، یک تصمیم ملی بوده است.

وی همچنین درباره قیمت نان نیز اظهار بی اطلاعی کرد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر