پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۷۵۵
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: ۶۵ درصد جرائم فضای مجازی شامل کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب‎ های بانکی است که با هدف جلوگیری از ضرر و زیان شهروندان باید در فعالیت‌های مرتبط با این حوزه اهتمام و دقت نظر کافی انجام می گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی قاسمی روز چهارشنبه در آیین امضا تفاهم نامه تعامل و همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی فیمابین اداره کل بنادر و دریانوری و پلیس فتا استان بوشهر اظهار کرد: نیاز است با آموزش همگانی و اطلاع رسانی وسیع ، زمینه آگاهی مردم از شیوه های کلاهبرداری های اینترنی انجام شود.

وی افزود: در حوزه فضای مجازی با استقبال روزافزون این فضا اکنون بخشی از زندگی و رفتار مردم شده و بخش قابل توجهی از فعالیت های اقتصادی نیز بر همین بستر انجام می شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: کودکان و نوجوانان شاید در مدرسه و جامعه با افرادی محدود در ارتباط باشند ولی در فضای مجازی با مخاطبان بی شماری مواجه هستند که این وضعیت خود مستعد آسیب‌هایی فراوان است.

وی اظهار کرد: امروز شرایط به گونه ای رقم خورده که اینترنت منجر به الگوسازی برای جامعه و بویژه قشر جوان شده و با چنین شرایطی باید پیش از پیش به پیشگیری و ارتقا سواد رسانه‌ای در این حوزه توجه شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به گسترش روزافزون فعالیت‌های فضای مجازی در سطوح مختلف جامعه، در راستای استفاده از فرصت ها و پیشگیری از آسیب های فضای مجازی مقرر شد تفاهمنامه همکاری مابین اداره کل بنادر و دریانوردی و پلیس فتا استان بوشهر منعقد شود.

محمد شکیبی نسب بیان کرد: پلیس فتا ظرفیت بسیار خوبی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های فضای مجازی دارد که اشتراک این ظرفیت با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با انبوهی جامعه مخاطب می تواند دستاوردهای بسیار بالایی در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه برگزاری کارگاه، همایش‌های علمی،دوره های اطلاع رسانی و آگاه سازی فتا برای پرسنل و خانواده به صورت حضوری یا وبینار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: همچنین تقویت و همکاری و تعامل برای استفاده از ظرفیت‌های طرفین در تولید محتوای دیجیتال آموزشی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و تقویت همکاری و تعامل با اولویت انتشار محتواهای دیجیتال تولید شده در حوزه فضای مجازی و همچنین کانال ها شبکه های اجتماعی مرتبط فعال در بندهای تفاهمنامه همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی و پلیس فتا استان گنجانده شده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: فرهنگ سازی استفاده ایمن از فضای مجازی و آگاه سازی در قالب های نوین در اولویت اقدامات مشترک بین طرفین قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر