دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۷۵۶
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: دادستان کل کشور گفت: از سال‌های گذشته تا کنون اقدامات خوبی با هدف کاهش زندانیان انجام شده که موجب شده بسیاری کارشان به زندان نرسد و شماری از زندانیان نیز آزاد شوند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد در سفر به بوشهر به اتفاق رئیس کل دادگستری استان و شماری از کارکنان دادگستری با حضور در گلزار شهدا و یادمان شهدای خوشنام با تقدیم گل با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام موحدی آزاد سپس بازدیدی از دادسرای انقلاب در بوشهر داشت و روند رسیدگی به پرونده‌ها را بررسی کرد.

وی همچنین با حضور در زندان مرکزی بوشهر از بخش‌های مختلف زندان بازدید و در مراسم دریافت رضایت از اولیاء دم و آزادی سه زندانی محکوم به قصاص حضور یافت.

دادستان کل کشور در این مراسم گفت: امروز در سراسر دنیا کشوری مستقل‌تر از ایران وجود ندارد و تنها کشوری که همه تصمیماتش بدون دخالت دیگر کشورهاست، ایران است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور قدردان این نعمت هستند و حتی در زمان جنگ و زیر موشک باران صدام پای صندوق رای حاضر شدند و از استقلال سیاسی خود دفاع کردند و در انتخابات امسال نیز حماسه خواهند آفرید.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر که جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند یکی از این اتهامات اجرای قصاص است در صورتی که قصاص حکم قرآنی و الهی و حق محض انسان است و نظام هیچ دخالتی در آن ندارد بلکه تصمیم گیرنده اولیاء دم هستند که محکوم را ببخشند یا قصاص کرده یا دیه بگیرند.

وی در زمینه حقوق عامه نیز گفت: دادستانی مطالبه‌گر است و مجری برنامه‌ها نیست، اما هر جا حقوق عامه رعایت نشود ورود می‌کنیم و چند سالی است این کار تشدید شده به‌گونه‌ای که استان بوشهر در این زمینه به خوبی عمل کرده به‌خصوص در زمینه کالا‌هایی که مدت‌ها در انبار‌ها بلاتکلیف مانده بود، در زمان حاضر سر و سامان گرفته است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: در هر زمینه‌ای مسئوولان به وظیفه خود عمل نکرده و تخلفی صورت گرفته باشد دادستانی کل مدعی بوده و پیگیری می‌کند.

وی از کاهش زندانیان در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته تا کنون اقدامات خوبی با هدف کاهش زندانیان انجام شده که نمونه آن صدور عفو سال گذشته رهبر معظم انقلاب برای زندانیان بود که موجب شد بسیاری کارشان به زندان نرسد و شماری زندانی هم آزاد شدند.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال کاهش جمعیت کیفری در زندان هاست که در این زمینه توفیقات خوبی حاصل شده، اما باید در جامعه نیز  برای کاهش جرم فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با بیان این‌که استان بوشهر ۷ موسسه کیفری دارد، گفت: به لحاظ وقوع جرم، سرقت با ۳۱.۷ دهم درصد بالاترین میزان وقوع را در بین جرم‌ها در استان به خود اختصاص داده است.

سید محتشم حسینی با اشاره به این‌که زندان‌های استان ۲ هزار و ۸۰ نفر ظرفیت دارد، افزود: در زمان حاضر افزون‌بر هزار نفر زندانی در زندان‌های استان داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر