پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۸۵۸
جمعه ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: دبیر ستاد اربعین استان بوشهر گفت: تا امروز ۵۰ هزار نفر از این استان، اقدام به نام نویسی در سمانه سماح برای حضور در پیاده‌رویی اربعین کرده‌اند.‌‌

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ابراهیم عرب‌زاده اظهار داشت: امسال شاهد حضور ۱۶۶ موکب از استان بوشهر در محدوده این استان، مرز شلمچه و در داخل عراق هستیم که ۵۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.
 
وی افزود: تا به امروز کل موکب‌های استان بوشهر در محدوده استان و مرز شلمچه و ۴۰ درصد از موکب‌های این استان در عراق مستقر شده و انتظار می‌رود تا ۴۸ سال آینده سایر موکب‌ها نیز مستقر شوند.
 
دبیر ستاد اربعین استان گفت: میزان گدرنامه‌های صادر شده برای اربعین سال جاری برای هم استانی ها، ۶۸ هزار جلد بوده که نسبت به سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار است.
 
عرب زاده ادامه داد: تعداد ۲۳۰ اتوبوس با همکاری حمل و نقل و راهداری استان، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پارس جنوبی کار انتقال زائرین اربعین از این استان به مرز شلمچه بر عهده دارند.
 
وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در سطح ملی، اتوبوس‌های بخش خصوصی و دولتی نیز مجوز جابجایی هم استاتی‌ها به مرز شلمچه در این ایام دارند.
 
دبیر ستاد اربعین استان  بیان کرد:به هم استانی‌ها توصیه می‌شود گذرنامه‌های خود را در مرز ورودی به عراق مهمور به مهر پلیس مهاجرت عراق کنند.
 
وی ادامه داد: در صورتی که مهر ورودی به کشور عراق توسط پلیس مهاجرت این کشور ثبت نشود می‌تواند به حبس طولانی مدت و جرائم سنگین با عنوان مجرمانه ورود غیرقانونی به این کشور مواجه شوند.
 
دبیر ستاد اربعین استان گفت: هم استانی‌هایی که از طریق مرز هوایی وارد عراق می‌شوند از همراه داشتن پاوربانک پرهیز کنند.
 
وی ادامه داد: همراه داشتن دارو‌های کدیین دار به کشور عراق ممنوع و خربد گوشی تلفن در عراق و ورود به کشورمان حکم کالای قاچاق دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر