شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نیمی از دانشجویانی که در سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌شوند بومی این استان هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر، حیدر عزیزنژاد در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دارای 5 دانشکده، پزشکی، پرستاری و مامایی، دندانپزشکی، پیراپزشکی و بهداشت است اظهار داشت: این دانشگاه بیش از دو هزار دانشجو دارد و در پذیرش دانشجوی رشته پزشکی نسبت به سال‌های قبل نزدیک به 1.5 برابر رشد داشته است.
کد خبر: ۱۴۷۲۰
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نیمی از دانشجویانی که در سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌شوند بومی این استان هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حیدر عزیزنژاد در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دارای 5 دانشکده، پزشکی، پرستاری و مامایی، دندانپزشکی، پیراپزشکی و بهداشت است اظهار داشت: این دانشگاه بیش از دو هزار دانشجو دارد و در پذیرش دانشجوی رشته پزشکی نسبت به سال‌های قبل نزدیک به 1.5 برابر رشد داشته است.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سه رشته تحصیلات تکمیلی داخلی، جراحی و پزشکی اجتماعی پذیرش دانشجو دارد و در حال برنامه‌ریزی برای توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی است.

\n\n

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه نیمی از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بومی هستند بیان کرد: پذیرش دانشجویان بومی  سبب ماندگاری آنان بعد از فارغ التحصیلی شده و کمک خوبی برای استان در امر نیروی متخصص است.

\n\n

وی، با تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود ابراز کرد: در سال تحصیلی جدید حدود 600 نفر دانشجو پذیرش می‌شود که چهارصد نفر در نیمه نخست سال تحصیلی جدید و حدود 200 نفر در نیمه دوم سال تحصیلی پذیرش می‌شود.

\n\n

عزیزنژاد اظهار داشت: فرآیند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سه روز می‌باشد که در این مدت همکاران ما تمهیداتی را ایجاد کردند که دانشجویان به ویژه آنهایی که از شهرستان‌های مختلف برای ثبت نام به دانشگاه می‌آیند در کمال آرامش و به سهولت کارهای خود را انجام دهند.

\n\n

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر محل اسکان و استراحت برای رفاه حال والدینی که دانشجویان خود را برای ثبت نام همراهی می‌کنند را در طبقه پایین محل ثبت نام فراهم کرده است.

\n\n

عزیزنژاد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی در زمینه پزشکی از جمله قطب پژوهشی علوم دریایی است.

\n\n

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: دانشگاه علوم  پزشکی بوشهر در رشته‌های دکترای سلولی ملکولی و علوم دریایی دانشجو جذب کرده  و در این زمینه تلاش‌های ارزشمندی صورت گرفته که تولید محصولات دریایی و داروهای دریایی از جمله آنهاست.

\n\n

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد و شکوفایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوده‌ایم خاطرنشان کرد: پروژه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی با زیربنایی با مساحت 27 هزار متر مربع و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار دانشگاه است.

\n\n

عزیزنژاد تصریح کرد: این پروژه از محل اعتبارات وزارت نفت بوده که به سبب مشکلات بودجه‌ای و قانونی و با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مقام‌های استانی و مساعدت جدی وزیر بهداشت این پروژه با کسب اعتبار از محل اعتبارات دیگری هم اکنون فعال شده است و با افتتاح این پروژه طی دو سال آینده حجم فضاهای آموزشی دانشگاه نزدیک به دو برابر افزایش می‌یابد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر