دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول سکوی نفتی بهرگانسر از احتمال واگذاری نخستین سکوی نفتی خلیج فارس به عنوان آثار تاریخی و دیدنی به موزه صنعت نفت، خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود پورغلامی ، در سی و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت نفت فلات قاره گفت: سکوی بهرگانسر در شمال غربی خلیج‌فارس و در فاصله 57 کیلومتری منطقه بهرگانسر در استان بوشهر واقع شد این سکو شامل یک سکوی اصلی متشکل از هفت سکوی متصل به هم و 19 سکوی اقماری است.
کد خبر: ۱۴۸۱۳
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸

فکرشهر: مسئول سکوی نفتی بهرگانسر از احتمال واگذاری نخستین سکوی نفتی خلیج فارس به عنوان آثار تاریخی و دیدنی به موزه صنعت نفت، خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود پورغلامی ، در سی و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت نفت فلات قاره گفت: سکوی بهرگانسر در شمال غربی خلیج‌فارس و در فاصله 57 کیلومتری منطقه بهرگانسر در استان بوشهر واقع شد این سکو شامل یک سکوی اصلی متشکل از هفت سکوی متصل به هم و 19 سکوی اقماری است.

\n\n

وی با بیان این که هم اکنون در میدانهای بهرگانسر و هندیجان از ٢٢ حلقه چاه بیش از ٤٠ هزار بشکه نفت با ای پی آی متوسط ٢٩ تولید می شود، گفت: در سه سال گذشته برای حفظ میزان تولید در این میدانها ١٤ حلقه چاه حفاری شده است.

\n\n

وی با اشاره به حضور دو دستگاه دکل حفاری در منطقه عملیاتی بهرگانسر گفت: هم اکنون حفاری یک چاه جدید به اتمام رسیده و کار حفاری چاه دوم مراحل نهایی خود را طی می کند.

\n\n

پورغلامی به کیفیت نفت خام تولیدی در منطقه بهرگانسر اشاره کرد و گفت: طی سالهای گذشته با وجود تحریمهای بین المللی به دلیل کیفیت بالای نفت در بحث فروش و صادرات آن هیچ مشکلی وجود نداشته است.

\n\n

مسئول سکوی نفتی بهرگانسر با بیان این که نخستین چاه نفتی در خلیج فارس در منطقه بهرگانسر در سال ١٣٤٠ حفاری شده است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای مخازن نفتی در این منطقه، طی دهه های آینده ظرفیت تولید نفت در این منطقه کماکان وجود دارد.

\n\n

وی گقت: هم اکنون ظرفیت حفاری ٢٥ حلقه چاه جدید در میدان بهرگانسر و هندیجان وجود دارد.

\n\n

پورغلامی به آمادگی کامل سکوی گازی میدان نفتی بهرگان سر اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود نشتی در خط لوله میان این سکو و جزیره خارک هم اکنون امکان ارسال گازهای همراه نفت به این جزیره برای فرآورش و استفاده در پتروشیمی خارک وجود ندارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر