يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دو عضو شورای شهر بوشهر از کاشت فراوان نخل در میدان‌ها و معابر بوشهر انتقاد کردند.به گزارش فکرشهر، عبدالرضا قادریان عضو شورای شهر بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر درخت نخل به عنوان یکی از نمادهای بوشهر محسوب می‌شود شهر دالکی که به عنوان ورودی استان بوشهر به آن نگاه می‌شود تعداد نخل‌های فراوانی در اطراف آن وجود دارد.عضو شورای شهر بوشهر بیان داشت: درخت نخل در شهر بوشهر به ویژه در اطراف بزرگراه امام علی (ع) و همچنین در میدان غدیر نیز به وفور کاشته شده و با توجه به وجود تعداد زیاد نخل در میدان‌ها و معابر بوشهر کاشتن نخل در شهر بوشهر دیگر جاذبه‌ای ندارد.
کد خبر: ۱۵۲۰
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: دو عضو شورای شهر بوشهر از کاشت فراوان نخل در میدان‌ها و معابر بوشهر انتقاد کردند.

به گزارش فکرشهر، عبدالرضا قادریان عضو شورای شهر بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر درخت نخل به عنوان یکی از نمادهای بوشهر محسوب می‌شود شهر دالکی که به عنوان ورودی استان بوشهر به آن نگاه می‌شود تعداد نخل‌های فراوانی در اطراف آن وجود دارد.

عضو شورای شهر بوشهر بیان داشت: درخت نخل در شهر بوشهر به ویژه در اطراف بزرگراه امام علی (ع) و همچنین در میدان غدیر نیز به وفور کاشته شده و با توجه به وجود تعداد زیاد نخل در میدان‌ها و معابر بوشهر کاشتن نخل در شهر بوشهر دیگر جاذبه‌ای ندارد.

قادریان ادامه داد: به جای کاشتن این تعداد نخل در نقاط مذکور اگر یک آب نما در میدان غدیر ساخته می‌شد ورودی شهر بوشهر از نظر زیبایی منظر جلوه دیگری برای شهر دارد.

انتقاد از کاشت نخل‌های با عمر 20 سال در اطراف بزرگراه امام علی (ع)

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورا نیز اظهار داشت: در شهر بوشهر دو ماه فرصت برای کاشتن درختان جود دارد که این دو ماه نیز حدفاصل 15 فروردین ماه تا 15 خرداد ماه است.

علیرضا آماره یادآور شد: فضای سبز شامل دو بخش نگهداری و توسعه می‌شود و با گذشت مدت زمان قابل توجهی از زمان کاشت شاهد توسعه فضای سبز نبوده‌ایم و با این وضع بقیه وقت باقی مانده نیز به سرعت سپری می‌شود و شاهد فعالیتی در این زمینه نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: نزدیک به 20 هزار نهال آماده کشت داریم که باید با توجه به زمان محدود باقی مانده کاشت آنها صورت بگیرد تا شاهد توسعه فضای سبز شهر بوشهر باشیم. تنها دو پارک شغاب و خلیج فارس نمای گستردگی سایه و باغ بودن را دارند و متاسفانه سایر پارک‌های شهر از این مزیت برخوردار نیستند.

وی در ادامه به انتقاد از کاشت درخت نخل در اطراف بزرگراه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: نخل‌هایی که با عمر 10 تا 20 سال در اطراف این بزرگراه کاشته شده اند بدون شک در مورد آنها آینده‌نگری لازم صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورا یادآور شد: در طی سالهای گذشت شاهد کاشت انبوه درخته کنه کارپوس در سطح شهر بوده‌ایم و در این مدت اخیر نیز شاهد کاشت انبوه نخل هستیم و این برای زیباسازی شهر مثمر واقع نخواهد شد.

ضرورت استفاده از گل یاس و گل کاغذی به جای نخل

فضل الله توسلی شهردار سابق بوشهر نیز اظهار داشت: درخت نخل برای کاشت در اطراف خیابانها مناسب است ولی باید از سایر گونه‌های بومی نظیر گل کاغذی و گل یاس نیز استفاده شود تا شاهد زیبایی بیشتر معابر باشیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر