شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرجهاد کشاورزی دشتستان استان بوشهر گفت: برداشت محصول کنجد از سطح 800 هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، حمید رضا جهانبخش روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود 850 تن محصول کنجد از این مزارع برداشت شود.\n\nوی اضافه کرد: کشت کنجد در قالب طرح محوری دانه های روغنی در دشتستان از 15 مرداد ماه آغاز و برداشت آن تا اواخر مهرماه ادامه دارد.\n\nمدیرجهاد کشاورزی دشتستان بیان کرد: در هر هکتار سطح زیر کشت کنجد در دشتستان یک تن تا یکهزارو 200 کیلو محصول برداشت می شود.
کد خبر: ۱۵۴۲۲
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲

فکرشهر: مدیرجهاد کشاورزی دشتستان استان بوشهر گفت: برداشت محصول کنجد از سطح 800 هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمید رضا جهانبخش روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود 850 تن محصول کنجد از این مزارع برداشت شود.

\n\n

وی اضافه کرد: کشت کنجد در قالب طرح محوری دانه های روغنی در دشتستان از 15 مرداد ماه آغاز و برداشت آن تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

\n\n

مدیرجهاد کشاورزی دشتستان بیان کرد: در هر هکتار سطح زیر کشت کنجد در دشتستان یک تن تا یکهزارو 200 کیلو محصول برداشت می شود.

\n\n

وی یادآورشد: بیشترمناطق کشت کنجد دردشتستان مناطق ارم، بوشکان و بخش مرکزی است و تا حدودی در مناطق آبپخش و شبانکاره نیز کشت می شود.

\n\n

جهانبخش افزود: بیشتر مصرف کنجد در شهرستان دشتستان در ارده سازی و بخشی از کنجد نیز به روغن کنجد برای مصارف غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

\n\n

وی بیان کرد: بخشی از کنجد تولیدی نیز به خارج از استان برای مصارف مختلف خوراکی و دارویی عرضه می شود.

\n\n

مدیرجهاد کشاورزی دشتستان اظهارکرد: رقم کنجد کشت شده در این شهرستان 'دشتستان دو' است که این رقم توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر در کشور به ثبت رسیده است و در بیشتر مناطق کشور از این رقم به دلیل مقاوم بودن مورد استفاده قرار می گیرد.

\n\n

وی بیان کرد: ارتفاع کنجد دشتستان با توجه به حاصلخیزی خاک و زمان کشت و شرایط مناسب بین دو تا دو و نیم متر می رسد.

\n\n

مدیرجهاد کشاورزی دشتستان گفت: یکی از ویژگی های بارزکشتزارهای کنجد در شهرستان دشتستان استفاده از آبیاری نوین است طوریکه 70 درصد مزارع کنجد منطقه با روش های تحت فشارآبیاری می شود که تاثیر زیادی در صرفه جویی آب دارد.

\n\n

شهرستان دشتستان قطب اول کشاورزی استان بوشهر بویژه در زمینه خرما، گندم و دیگر محصولات است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر