پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عاشقان سرور و سالار شهیدان و پرچم دار دشت کربلا در قالب هیات های عزاداری همزمان با تاسوعای حسینی روبروی مصلای جمعه بوشهر گردهم آمدند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.\n\nبه گزارش فکرشهر، دسته های زنجیر و سینه زنی و سنج و دمام بوشهر روز جمعه با تجمع درمیدان قدس این شهر درحالی که عزاداری می کردند به سمت مصلای جمعه بوشهربه حرکت درآمدند.\nآنان پس از طی مسافت این میدان تا جایگاه نماز جمعه با تشکیل دسته های منظم به عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند. 
کد خبر: ۱۵۹۲۱
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴

فکرشهر: عاشقان سرور و سالار شهیدان و پرچم دار دشت کربلا در قالب هیات های عزاداری همزمان با تاسوعای حسینی روبروی مصلای جمعه بوشهر گردهم آمدند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دسته های زنجیر و سینه زنی و سنج و دمام بوشهر روز جمعه با تجمع درمیدان قدس این شهر درحالی که عزاداری می کردند به سمت مصلای جمعه بوشهربه حرکت درآمدند.
\nآنان پس از طی مسافت این میدان تا جایگاه نماز جمعه با تشکیل دسته های منظم به عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند. 

\n\n

صدای حزن انگیز سنج و دمام دسته های سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) در روز تاسوعا فضای شهر بوشهر را ماتم زده کرده است. 

\n\n

همچنین عزاداران حسینی و دوست داران باب الحوائج درهمه شهرها، بخش ها و روستاهای استان بوشهر با حضور در حسینیه ها در ماتم شهادت سقای دشت کربلا و پرچمدار با وفای کاروان امام حسین حضرت ابوالفضل العباس (ع) به سینه زنی، عزاداری و سوگواری پرداختند. 

\n\n

مسئول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر همواره حضوری گسترده و پرشور در برنامه های دینی و مذهبی داشته اند و اوج این حضور و مشارکت در برنامه های ماههای محرم و صفر است.

\n\n

حسین ادیبی در این آیین افزود: با توجه به اینکه برنامه های ماه محرم به صورت مردم محور برگزار می شود، هماهنگی خوبی نیز با هیاتهای مذهبی، مداحان و دیگر نهادهای مرتبط برای برگزاری برنامه های محرم و صفر صورت گرفته است.

\n\n

وی با اشاره به تجمع تاسوعاییان در بوشهر اظهارکرد: چنین مراسمی در دیگر شهرهای استان بوشهر نیز برگزار می شود و دسته های عزاداری به سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند.

\n\n

ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر