دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیش‌بینی برداشت 75 هزار تن گندم در استان بوشهر خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دشتستان از شهرستان‌های مهم در عرصه کشاورزی استان بوشهر به شمار می‌رود و میزان تولیدات کشاورزی این شهرستان بیشتر از تمام شهرستان‌های استان بوشهر است.\n\nوی افزود: دشتستان بالغ بر 50 درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده و به ویژه در زمینه نخیلات و کشت گندم جایگاه بسیار ارزشمندی در استان بوشهر دارد.
کد خبر: ۱۶۵۱۵
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰

فکرشهر: مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیش‌بینی برداشت 75 هزار تن گندم در استان بوشهر خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دشتستان از شهرستان‌های مهم در عرصه کشاورزی استان بوشهر به شمار می‌رود و میزان تولیدات کشاورزی این شهرستان بیشتر از تمام شهرستان‌های استان بوشهر است.

\n\n

وی افزود: دشتستان بالغ بر 50 درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده و به ویژه در زمینه نخیلات و کشت گندم جایگاه بسیار ارزشمندی در استان بوشهر دارد.

\n\n

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تلاش برای بازار بهتر محصولات تولیدی کشاورزان استان و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از برنامه‌های مهم اداره کل جهاد کشاورزی استان است و امیدوار هستیم در این مسیر به نتایج مورد نظر برسیم.

\n\n

منوچهری با اشاره به اینکه کاشت گندم در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر آغاز شده است تصریح کرد: کاشت محصول مهم و استراتژیک گندم در سطح بیش از 115 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر آغاز شده که بخش مهمی از این اراضی به کشت دیم اختصاص دارد.

\n\n

وی یادآور شد: بر اساس آمار و ارقام موجود، بیش از 95 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر به کشت دیم گندم تخصیص‌یافته و 20 هزار هکتار نیز به کشت آبی اختصاص دارد.

\n\n

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیش‌بینی برداشت 75 هزار تن گندم در استان بوشهر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 75 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی دیم و آبی استان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

\n\n

منوچهری تاکید کرد: حمایت از قشر زحمتکش کشاورزان و ارائه تسهیلات و وام‌های ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر