دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشان می‌دهد مردم استان بوشهر به ویژه زنان استان در استفاده از دخانیات به ویژه ...
کد خبر: ۱۷۱۱۴
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشان می‌دهد مردم استان بوشهر به ویژه زنان استان در استفاده از دخانیات به ویژه قلیان جزء استان‌های اول کشور هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در همین زمینه متخصص مغز و اعصاب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفته است، سردردهای میگرنی به علت مصرف زیاد قلیان در این استان، شایع است.
\nبه گفته دکتر هومان سلیمی پور، با مصرف قلیان مونوکسید کربن موجود در زغال وارد خون شده که مانع جذب اکسیژن می‌شود و در پی آن سردرهادی میگرن افزایش می‌یابد.
\nوی افزود: میگرن نوعی سردرد است که به دلیل انقباض عروق ایجاد شده و با علایمی مانند تعریق، درد چشم، تاری دید، حالت تهوع، استفراغ و دل درد همراه است.

\n\n

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین با بیان این‌که سردردهای عصبی بیشترین آمار را بین انواع سردردها دارد، گفت: این سردردها در خانم‌ها به علت مسائل هورمونی نسبت به آقایان بیشتر است.

\n\n

دکتر سلیمی پور افزود: سردردهای ناگهانی و نخستین بار، تاری دید، سردردهایی که فرد را از خواب بیدار می‌کند و سردردهایی که پس از بیدار شدن از خواب دچار فرد می‌شود را باید جدی گرفت.

\n\n

وی عصبانیت، خستگی، مصرف بعضی از انواع غذاها، بی خوابی، گرسنگی، بوی تحریک کننده و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را از جمله عوامل بیرونی سردردهای میگرنی عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از عینک آفتابی، قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب ، کاهش مصرف بعضی از غذاها ازجمله انواع کنسروها، سوسیس و کالباس، پنیرهای فرآوری شده به دلیل وجود نیترات، فلفل قرمز و دلمه، کاکائو، بادمجان، غذاهای دریایی و دخانیات از تشدید سردرهای میگرنی جلوگیری می‌کند.

\n\n

منبع: خبرگزاری صداوسیما

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر