پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با موضوع ' مدرسه ایمن - جامعه تاب آور در مدارس' روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان بوشهر برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان نمونه دخترانه اتحاد بوشهر گفت: با توجه به زلزله خیز بودن ایران برگزاری چنین مانورهایی برای افزایش آمادگی دانش آموزان درمقابله با زلزله ضروری است.
کد خبر: ۱۷۱۲۳
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶

فکرشهر: هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با موضوع ' مدرسه ایمن - جامعه تاب آور در مدارس' روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان بوشهر برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان نمونه دخترانه اتحاد بوشهر گفت: با توجه به زلزله خیز بودن ایران برگزاری چنین مانورهایی برای افزایش آمادگی دانش آموزان درمقابله با زلزله ضروری است.

\n\n

ناصر کرمی افزود: نقش مدیران مدارس در اطلاع رسانی و آمادگی ذهنی وعملی دانش آموزان برای محافظت از خود در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه، ایمن سازی کلاسهای درس و کنترل دقیق مسائل ایمنی مدارس بسیار مهم است.

\n\n

وی اضافه کرد: کنترل دقیق مسائل ایمنی مدارس از شاخص های کیفیت هر مدرسه است که در بازدیدهای انجام شده از مدرسه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

\n\n

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرنیز امسال در کنار اجرای برنامه متداول مانور، تلاش شده است تا جامعه محلی اطراف مدرسه نیز در فرایند مانور مشارکت داده شوند.

\n\n

سیروس فتحی افزود: آموزش شیوه مقابله با خطر در زمان زلزله از موارد مهم است که آموزش و پرورش در اجرای وظایف ذاتی خود به آن می پردازد.

\n\n

وی اظهارکرد: مانور زلزله و ایمنی با هدف آشنایی دانش آموزان با نحوه مقابله با زلزله به گونه ای که خطری متوجه آنان نشود برگزار شده است.

\n\n

فتحی ادامه داد: آموزش و مانور از موضوع هایی است که مدیران، کارشناسان و آحاد جامعه باید به آن توجه کنند تا در زمان حادثه در آمادگی بسر ببرند.

\n\n

وی با بیان اینکه پیش آگاهی از حوادث می تواند در کاهش آسیب پذیری بسیار موثر باشد، گفت: دراین مانور نحوه پناه گیری، خروج اضطراری از مدرسه، نجات مصدوم و عملیات راپل با اجرای مطلوب تیم های امدادی مانور با موفقیت برگزار شد.

\n\n

فتحی گفت: مانور زلزله با همکاری اورژانس، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، مدیریت بحران، نیروی انتظامی، صدا و سیما، سازمان دانش آموزی با نظارت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار می شود. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر