پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: 70 درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی در شهرستان دشتستان ناشی از حوادث رانندگی است.\n\nبه گزارش فکرشهر، علیرضا هوشیار صبح امروز در همایش پیشگیری از معلولیت‌های حوادث رانندگی در آبپخش اظهار داشت: امروز معلولیت‌های انسانی یکی از دغدغه‌های مهم جهانی است که باید برای پیشگیری از آنها تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۷۱۴۶
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۱

فکرشهر: رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: 70 درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی در شهرستان دشتستان ناشی از حوادث رانندگی است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علیرضا هوشیار صبح امروز در همایش پیشگیری از معلولیت‌های حوادث رانندگی در آبپخش اظهار داشت: امروز معلولیت‌های انسانی یکی از دغدغه‌های مهم جهانی است که باید برای پیشگیری از آنها تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

\n\n

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان با اشاره به آمار معلولین در گستره جهانی، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات و منابع موثق بیش از 15 درصد جامعه انسانی در سطح جهانی را جامعه معلولین تشکیل داده‌اند.

\n\n

هوشیار بیان داشت: در شرایط کنونی تصادفات به‌عنوان یکی از علل معلولیت در گستره جهانی مطرح است و در شهرستان دشتستان 70 درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی ناشی از تصادفات و حوادث رانندگی است.

\n\n

وی اضافه کرد: زمانی مشکل ما معلولیت‌های مادرزادی و ژنتیکی بود که با اقدامات پیشگیرانه و ارائه خدمات ژنتیکی این عامل با کاهش چشمگیر در مناطق مختلف کشور مواجه شده است.

\n\n

این مسئول اذعان داشت: انجام اقدامات پیشگیرانه یکی از راهکارهای مهم در جلوگیری از معلولیت‌های جسمی و حرکتی است و باید در سطوح مختلف اجتماعی در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

\n\n

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان عنوان کرد: همه ما باید از دیدن معلولیت‌های ناشی از تصادفات درس عبرت بگیریم و تلاش خود را برای کاهش معلولیت‌ها در این حوزه به کار گیریم.

\n\n

هوشیار ابراز داشت: آشنایی با مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی و اشراف بر وضعیت خودروهای نقلیه و موتورسیکلت‌ها از عواملی است که به سلامت راکبین و امنیت عابران پیاده کمک زیادی می‌کند.

\n\n

وی تصریح کرد: طرح پیشگیری از ورود موتورسیکلت به مدارس از طرح‌های خوبی است که آموزش و پرورش دشتستان اجرا کرده و انتظار داریم سایر مناطق شهرستان نیز برای اجرای این طرح در مدارس برنامه‌ریزی کنند.

\n\n

به نوشته فارس، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: استانداردسازی فضاهای عمومی برای معلولین از اقدامات خوبی است که دولت به آن اهتمام ویژه داشته و مسئولان اجرایی می‌خواهیم در تمامی طرح‌های خود به این موضوع توجه کنند.

\n\n

هوشیار متذکر شد: همه افراد جامعه باید نسبت به رعایت قوانین و اصول ایمنی توسط راکبین موتورسیکلت‌ها و خودروها حساسیت داشته باشند، چون این مورد به سلامت و امنیت عمومی جامعه منجر می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر