يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ساخت عتبات عالیات و ضریح اهل بیت (ع) با کمک های مردم مایه عزت و ماندگاری نام این استان خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۱۵۴
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ساخت عتبات عالیات و ضریح اهل بیت (ع) با کمک های مردم مایه عزت و ماندگاری نام این استان خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست هماهنگی ساخت دو نیم ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر افزود: ساخت عتبات عالیاات کاری بزرگ و ارزشمند در دنیا و آخرت است که اجر معنوی دارد و چون برای امام حسین (ع) است نام بوشهر در کربلا به عنوان پایگاه اصلی اسلام در آینده ثبت می شود.
\nوی اضافه کرد: با تلاش در مسیر بازسازی عتبات عالیات نام همه خیران، خدمتگزاران، مسئولان و مردم استان بوشهر در صحرای کربلا ثبت می شود و این هدیه الهی امام حسین (ع) به مردم بوشهر است.
\nصفایی بوشهری با اشاره به ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل عباس (ع) توسط مردم بوشهر و نصب آن در کشور عراق گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده کار ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) ضریح حضرت قاسم (ع) نیز به مردم این استان واگذار شده است.
\nوی اظهار کرد: اجرای برنامه های فرهنگی از جمله دعای کمیل، حدیث کساء، آموزش آموزه های اهل بیت، رعایت مسائل شرعی، مستند سازی و برگزاری آئین های عزاداری باید در کارگاههای ساخت ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم برگزار شود.
\nدبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: مردم این استان ساخت دو نیم ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) را برعهده گرفته اند. 
\nعبدالرضا مطاف افزود: براساس برنامه ریزیها قرار است نیم ضریح خیمه گاه امام حسین (ع) در گارگاه بوشهر و ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (ع) در شهر برازجان ساخته شود. 
\nوی تصریح کرد: برای ساخت این دو نیم ضریح 7.5میلیارد تومان اعتبار پبیش بینی شده است. 
\nمطاف اظهار کرد: براساس برنامه ریزیها قرار است یک روز بعد از اربعین حسینی دو نیم ضریح امام حسین و حضرت قاسم (ع) از مرز شمالی استان وارد روستای عامری، شهرهای دیلم، گناوه، بندر ریگ و شهرستان های دشتستان، تنگستان و دشتی در روز 28 صفر وارد شهر بوشهر شود. 
\nوی یادآور شد: 29ماه صفر نیز این دو نیم ضریح به دشتستان منتقل و در صبح روز30 ماه صفر در حضور مردم دشتستان در مقام شاهزاده ابراهیم مستقر و پس از آن ضریح حضرت قاسم (ع) به کارگاه شهر برازجان و ضریح امام حسین (ع) نیز در گارگاه بوشهر مستقر می شود. 
\nمطاف گفت: کار ساخت دو نیم ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) با قلم زنی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر آغاز می شود. 
\nبه گزارش ایرنا، ضریح حضرت عباس (ع) در مدت 26 ماه با هزینه 35میلیارد ریال اعتبار از محل کمکهای مردمی در بوشهر ساخته و14 مهرماه از بوشهر با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سمت کربلای معلی بدرقه و همزمان با اربعین حسینی در مقابل دیدگان عزاداران در قطعه ای از بهشت نصب شد. 
\nوی اظهار کرد: با توجه به تشکیل ستاد اربعین و تاکید رهبر معظم انقلاب بر پیاده روی اربعین حسینی پنج موکب رسمی در عراق از سوی استان بوشهر مستقر ودو موکب نیز در شلمچه و چذابه از سوی استان برای خدمت به زائران حسینی حاضر هستند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر