شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یکی از مهمترین نکته ها در دومین نسخه از کتاب پستانداران دریایی جهان که به تازگی توسط انتشارات الزویر به چاپ رسیده است، انعکاس تاثیر اقدامات صورت گرفته برای حفاظت پستانداران دریایی در ایران است.\n\nبه گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کتاب پستانداران دریایی جهان که دومین نسخه آن به تازگی به چاپ رسیده است، بزرگترین و مهمترین مرجع پستاندران دریایی در دنیا است که با همکاری متخصصان و کارشناسان برجسته دنیا در این زمینه تهیه و چاپ شده است.\n\nنکته مهم در این نسخه از کتاب، بازتاب تاثیر اقدامات صورت گرفته برای حفاظت پستانداران دریایی در ایران است.
کد خبر: ۱۷۲۸۱
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷

فکرشهر: یکی از مهمترین نکته ها در دومین نسخه از کتاب پستانداران دریایی جهان که به تازگی توسط انتشارات الزویر به چاپ رسیده است، انعکاس تاثیر اقدامات صورت گرفته برای حفاظت پستانداران دریایی در ایران است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کتاب پستانداران دریایی جهان که دومین نسخه آن به تازگی به چاپ رسیده است، بزرگترین و مهمترین مرجع پستاندران دریایی در دنیا است که با همکاری متخصصان و کارشناسان برجسته دنیا در این زمینه تهیه و چاپ شده است.

\n\n

نکته مهم در این نسخه از کتاب، بازتاب تاثیر اقدامات صورت گرفته برای حفاظت پستانداران دریایی در ایران است.

\n\n

تاکنون گمان می رفت که دلفین گوژپشت ساکن در خلیج فارس، دلفین گوژپشت اقیانوس هند و آرام (Susa chinensis) بوده و به همین علت تاکنون در تمام مقالات علمی از آن با همین عنوان نام برده می شد اما طی پروژه تحقیقاتی که توسط انجمن طرح سرزمین و دفتر دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از سال 1392 در زمینه حفاظت دلفین گوژپشت در پارک ملی دریایی دیر نخیلو در استان بوشهر صورت گرفت نتایج به دست آمده از آن، مشخص شد که این گونه، دلفین گوژپشت اقیانوس هند و آرام نبوده و دلفین گوژپشت اقیانوس هند (Susa plumbea) است.

\n\n

همچنین برای نخستین بار تصاویر ثبت شده توسط کارشناسان ایرانی در چنین مرجع مهمی با نام ایران به چاپ رسیده است. این تصاویر شامل، فک خزری ثبت شده توسط امیر شیرازی و دو تصویر از دلفین گوژپشت پارک ملی نخیلو ثبت شده توسط حمد مشیری در انجمن طرح سرزمین است.

\n\n

این بازتاب نشان دهنده فعالیت های تاثیر گذار تشکل های ایرانی در زمینه حفاظت از پستانداران دریایی، همچنین ارتباط مثبت و سازنده آنها با متخصصان و مجامع علمی در این زمینه است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر