يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نشست هم اندیشی بررسی مشکلات کارخانجات و کارگاههای خرمای دشتستان و ارتقاء سطح ایمنی محصولات خرمایی با همکاری و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۷۳۹
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۹

فکرشهر: نشست هم اندیشی بررسی مشکلات کارخانجات و کارگاههای خرمای دشتستان و ارتقاء سطح ایمنی محصولات خرمایی با همکاری و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، در این نشست مهندس حسین دلخواه قائم مقام رئیس شبکه ، مهندس سوسن صدری ،رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ،کارشناسان  واحد نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی و مدیران کارخانجات و کارگاههای خرمای شهرستان  حضور داشتند.

\n\n

نخست قائم مقام شبکه ، مهندس حسین دلخواه در این رابطه گفت : با توجه به تلاش چندین ساله بخش های خصوصی و شبکه بهداشت و درمان جهت رسیدن به مرحله کنونی که در کشور یک دست آورد بی نظیر است و سبب الگو برداری  برخی استانها نیز شده است.بر لزوم هم اندیشی مستمر در خصوص ارتقاء وضع موجود،اذعان دارد.

\n\n

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت : در جهت افزایش بهره وری و عملکرد سلامت واحد های تولیدی ، انجام مشاوره توسط کارشناسان و مدیران واحدهای تولیدی در هنگام بازدید ضروری است.

\n\n

کارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذایی ستاد شبکه ،علی اکبر سلیمی فرد هدف از از برگزاری این نشست را ، همفکری در جهت ساماندهی و بررسی مشکلات کارخانجات و کارگاههای خرمای شهرستان بیان نمود  .

\n\n

در ادامه مهندس صدری در خصوص شرایط اولیه GMP (شرایط مطلوب تولید) ، حداقل ضوابط بهداشتی و  همچنین ارائه راهکارهای مناسب جهت ارتقاء سطح ایمنی  محصولات خرمایی، سخنانی را ایراد نمود.

\n\n

سپس مدیران کارخانجات و کارگاههای خرما، مشکلات و همچنین پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص  محصولات خرمایی مطرح کردند .

\n\n

در پایان نشست ، پس از بحث و بررسیهای  انجام گرفته  و جمع بندی مطالب مطرح شده ،تصمیماتی به شرح ذیل، اتخاذ گردید  :

\n\n

-         تعامل بیشتر مسئولین و مدیران کارخانجات با اداره نظارت بر مواد غذایی و شبکه بهداشت و درمان دشتستان

\n\n

-         ارائه درخواست به سازمان غذا و دارو و سایر ارگانهای ذیربط جهت جمع آوری محصولات فاقد پروانه ساخت

\n\n

-         پیگیری و رسیدگی به شکایات اعلام شده

\n\n

-         ارائه روشهای مناسب جهت شستشوی خرما

\n\n

-         درخواست جلسات آموزشی جهت مدیران و مسئولین فنی

\n\n

ارائه درخواست به ارگان های ذیربط جهت تشویق  و ارائه امتیاز به  واحدهای دارای پروانه ساخت

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر