يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در حالی پایان یافت که ۸۰۱ داوطلب وارد این رقابت انتخاباتی شدند که تعدادی از آنها از چهره های سرشناس ملی یا منطقه ای هستند...
کد خبر: ۱۷۷۹۹
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در حالی پایان یافت که ۸۰۱ داوطلب وارد این رقابت انتخاباتی شدند که تعدادی از آنها از چهره های سرشناس ملی یا منطقه ای هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، چهارشنبه آخرین مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان بود و بر اساس آمار ستاد انتخابات کشور تعداد ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ۸۰۱ نفر رسید که از این تعداد ۱۶ نفر از بانوان هستند.

\n\n

مهر در این باره نوشت: بر این اساس و با توجه به تعداد حدود ۹۰ نفری اعضای مجلس خبرگان رهبری می توان گفت در حال حاضر برای هر کسی ۹ نفر نامزد شده اند. اگرچه باید اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدها توسط ۶ فقیه شورای نگهبان ماند و آنگاه ارزیابی کرد که رقابت نهایی بر سر هر کرسی بین چند نفر است؟

\n\n

طبق اظهارات دبیر ستاد انتخابات کشور روز چهارشنبه، بیشترین داوطلبان برای خبرگان ثبت نام کرده اند، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان این روز برای انتخابات خبرگان رهبری ۲۹۵ نفر بوده و تهران بالاترین میزان ثبت نام در انتخابات خبرگان رهبری را با تعداد ۱۷۶ نفر دارد و پس از آن اصفهان با تعداد ۱۶۱ نفر و آذربایجان غربی با تعداد ۴۶ نفر بیشترین تعداد داوطلب در انتخابات خبرگان رهبری را دارند.

\n\n

بر اساس آمار ارائه شده در خصوص فراوانی مدارک تحصیلی در میان ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات خبرگان رهبری، ۱۰۳ نفر دکتری، ۹۵ نفر فوق‌لیسانس، ۴۹ نفر لیسانس، ۴ نفر فوق‌دیپلم، ۸۸ نفر دیپلم و مابقی با تحصیلات حوزوی برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در استان بوشهر نیز 5 نفر برای کاندیداتوری مجلس خبرگان نام نویسی کرده اند که تنها نام سه تن، رسانه ای شده است.

\n\n

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری رقابت بین دو داوطلب بود اضافه کرد: سه نفر از کاندیداهای امسال در فرمانداری بوشهر، یک نفر در قم و یک نفر نیز در وزارت کشور نام نویسی کرده‌اند.

\n\n

وی گفت: بین داوطلبان یادشده دو نفر غیر روحانی و فقط یک نفر سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این 5 نفر عبارتند از:

\n\n

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری: نماینده کنونی استان در این مجلس و رییس حوزه های علمیه کشور

\n\n

حجت الاسلام رسول سعادتمند: روحانی بوشهری مقیم قم

\n\n

حجت الاسلام عباس حبیب الهی: متولد دشتستان و ساکن فارس

\n\n

محمدباقر عباسی سملی: مدیرکل میراث فرهنگی در دولت اصلاحات- غیر روحانی

\n\n

عباس احمدزاده: دانشجوی کارشناسی بازرگانی - اهل عالیشهر

\n\n

استان بوشهر دارای یک کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر