دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه مدیران باید پیگیر جذب وجوه ملی باشند، گفت: واگذاری اراضی دولتی در استان بوشهر با دقت بیشتری انجام شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری صبح یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: در زمینه واگذاری پروانه‌های فعالیت به واحدهای صنعتی و معدنی باید دقت نظر کاملی صورت بگیرد و توانمندی افراد و توجیه‌پذیری طرح به خوبی بررسی شود.
کد خبر: ۱۷۸۶۱
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه مدیران باید پیگیر جذب وجوه ملی باشند، گفت: واگذاری اراضی دولتی در استان بوشهر با دقت بیشتری انجام شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری صبح یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: در زمینه واگذاری پروانه‌های فعالیت به واحدهای صنعتی و معدنی باید دقت نظر کاملی صورت بگیرد و توانمندی افراد و توجیه‌پذیری طرح به خوبی بررسی شود.

\n\n

وی با تاکید بر لزوم تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر، خاطرنشان کرد: باید حوزه‌ها، بخش‌ها، رشته‌های مختلف و نقاط محل سرمایه‌گذاری مشخص شود و مزیت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی مشخص باشد.

\n\n

به نوشته ی مهر، استاندار بوشهر خواستار ساماندهی وضعیت سرمایه‌گذاری در استان شد و افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که باید در دستور کار باشد، ساماندهی صنوف آلاینده است که در نقاط مختلف استان باید انحام شود.

\n\n

وی در ارتباط با واگذاری اراضی دولتی بیان کرد: باید برای هر یک از صنوف و صنایع، سرانه واگذاری زمین مشخص شود و دقت نظر بیشتری صورت گیرد و مشخص شود که هر پروژه به چه اندازه زمین نیاز دارد و پس از واگذاری نیز نظارت لازم صورت گیرد.

\n\n

سالاری همچنین خواستار تعین تکلیف زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی استان شد و افزود: برخی افراد تعهدات خود را انجام نداده‌اند و باید برای استرداد زمین از این افراد اقدام شود.

\n\n

وی با تاکید بر اینکه باید بین عرضه و تقاضا برای صدور مجوزها تناسب وجود داشته باشد، تصریح کرد: برخی معادن نیز نیمه‌کاره مانده و رها شده‌اند که باید تعین تکلیف شود.

\n\n

استاندار بوشهر بر لزوم پیگیری وجوه متمرکز ملی توسط همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان باید پیگیری‌های جدی‌تری در این زمینه داشته باشند و طرح‌هایی تعریف شود که وجوه ملی را بیشتر جذب کند.

\n\n

وی با انتقاد از برخی مسئولان دستگاه‌ها گفت: برخی سازمان‌ها آنقدر گرفتار روزمرگی شده‌اند که اصلا تلاشی برای جذب اعتبارات ملی ندارند که باید تذکر جدی به آنها داده شود.

\n\n

سالاری با اشاره به اینکه افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، اضافه کرد: باید تلاش شود که مناقصه‌ها به صورت رقابتی برگزار شود تا نتیجه آن، قیمت پائین‌تر اجرای پروژه‌ها باشد.

\n\n

وی بیان کرد: باید تا حد امکان از ترک تشریفات و مناقصات محدود پرهیز شود تا زمینه رقابت بین پیمانکاران ایجاد شده و شاهد رقابت بیشتر بر سر قیمت و هزینه کمتر در اجرای پروژه‌ها باشیم.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر