يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ برای نخستین بار؛
فکرشهر: دو واقعه ی هنری ارزشمند امروز، همزمان و برای نخستین بار در دشتستان پرده برداری شد...
کد خبر: ۱۹۴۵۷
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: دو واقعه ی هنری ارزشمند امروز، همزمان و برای نخستین بار در دشتستان پرده برداری شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، امروز، چهارشنبه - ۲۸ بهمن ماه ۹۴ -  نخستین گالری هنرمندان برازجان به همراه  نمایشگاه کلاژ کودکان و نوجوانان در پژوهش سرای متقین برازجان افتتاح شد.
\nمسوول برگزاری نمایشگاه که چند اثر کلاژ خود را به همراه آثار تعدادی از هنرجویانش در معرض دید عموم قرار داده است، به فکرشهر گفت: حدود سه ماه پیش مسئول پژوهش سرای متقین به ما پیشنهاد داد که از فضایی که در این پژوهش سرا بدون استفاده مانده، استفاده کنیم.

\n\n

فریده دهملایی اظهارداشت: ما فضا را بازدید کردیم و از آن جایی که همیشه هنرمندان ما سالن و محلی برای ارائه ی آثار خود را نیاز داشتند و همیشه این موضوع را به مسئولین مختلف عنوان می داشتند، تصمیم گرفتیم این سالن را به گالری تبدیل کنیم.

\n\n

\n\n

مسوول آموزشگاه آرتا ادامه داد: مدیریت اجرایی کار را به آقای فرهاد بحرینی مطلق سپردیم تا کارهای تبدیل سالن به نگارخانه و نورپردازی را انجام دهد و تمام هزینه های احداث این گالری را نیز مهندس حسین حریری ـ خیر مدرسه ساز ـ عهده دار شده است.

\n\n

این نقاش و مجسمه ساز با بیان این که از ابتدا قرار شد گالری با نمایش آثار من و هنرجویانم افتتاح شود، افزود: در این نمایشگاه 74 اثر از کودکان و نوجوانان و 10 اثر از من قرار داده شده که همه ی آثار نیز کلاژ می باشند.

\n\n

دهملایی ادامه داد: این برای نخستین بار در کشور است که نمایشگاهی تمام کلاژ از آثار کودکان و نوجوانان در کشور برگزار می شود و بعد از برازجان نیز قرار است آثار را در بوشهر و تهران به معرض دید عموم قرار دهیم.

\n\n

وی اظهارداشت: این فضا از لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب است و هنرمندان شهر ما که همیشه گلایه داشتند می توانند از این فضا استفاده کنند و اگر نیایند دیگر جایی برای گلایه نیست. 

\n\n

فریده دهملایی از هنرمندان درخواست نمود برای استفاده از این گالری بیایند و افزود: این فضا وجود دارد و خوب است از آن استفاده کنیم و هنرمندان حضور داشته باشند تا وقتی که گالری در جایی دیگر احداث کنیم.

\n\n

\n\n

فرهاد بحرینی که احداث و راه اندازی این گالری در برازجان را پیگیری کرده است نیز، در پاسخ به این سوال فکرشهر که برخی هنرمندان از محل این گالری راضی نیستند، گفت: حتی در تهران هم برخی گالری ها در نقاط پراکنده و دور و بعضا در کوچه ها هستند در حالی که این گالری در مرکز شهر است.

\n\n

این هنرمند هنرهای تجسمی افزود: گالری ها مکان افراد خاص هستند و همیشه بازدیدکنندگان خودشان را دارند و مهم نیست که دقیقا کجا احداث شده باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آثار کلاژ فریده دهملایی و هنرجویانش در نگارخانه ی هنرمندان برازجان از 28 بهمن ماه به مدت یک هفته از ساعت 8 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 4 تا 8 برای بازدید عموم دایر می باشد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر