پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۱۲۹
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انتخاب ۵۹ شهر در کشور برای اجرای طرح سلامت خانواده خبر داد و گفت: شهر برازجان با توجه به زیرساخت‌های مناسب به‌عنوان شهر منتخب در استان انتخاب شده است.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، دکتر حسن ملکی زاده با اشاره به اینکه ۱۲۵ هزار نفر در شهر برازجان در سامانه سیب ثبت‌شده‌اند بیان کرد: برای اجرای کامل این طرح در برازجان ۴۲ پایگاه سلامت با لحاظ جمعیت ۳ هزارنفری باوجود پزشک و ماما باید داشته باشیم.

معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم از تغییر رویکرد نظام سلامت خبرداد و گفت: با توجه به تغییر شکل بیماری‌ها از واگیردار در دهه‌های گذشته به سمت بیماری‌های غیرواگیر، چون سرطان، قندخون، فشارخون سیر کرده، لازم است نظام مراقبتی کشور به این سمت تغییر کند.

قاسم برجویی فرد افزود: هم اکنون اجرای طرح نظام سلامت خانواده، همزمان در ۵۹ شهر کشور شروع شده است. هدف از اجرای این طرح بررسی علائم حیاتی و مراقبت‌های بهداشتی است که هر چه نفرات کمتری را تحت پوشش داشته باشند بررسی سلامت با دقت بیشتری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در استان شهر‌های بوشهر، برازجان، کنگان، گناوه و خورموج مشمول این طرح شده اند.

برجویی فرد عنوان کرد: این طرح نقطه عطف نظام سلامت و دوره جدید نظام مراقبت است که با تعداد نفرات بیشتر کارکنان می‌تواند گسترش یافته و به صورت محله محور سلامت مردم بررسی شود.

وی یادآور شد: در این طرح سه ضلع کادر سلامت، مردم و بخش خصوصی درکنار هم فعالیت می‌کنند و موفقیت دراین طرح به هر سه ضلع ساختار بستگی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر