يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۳۲۱
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۳

فکرشهر: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اتاق رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار مشاور رئیس و مدیر کل دفتر امور فرهنگی بهزیستی اظهار داشت: مخاطب و جامعه هدف سازمان بهزیستی مجموعه‌ای است که آسیب روحی و روانی یا جسمی یا تلفیقی از این امور دیده است به همین دلیل مسئولان در این دستگاه واسطه خیر برای رفع کمبود‌های این قشر هستند.

امام جمعه بوشهر افزود: خداوند به این عزیزان روحیه داده که انعطاف آن‌ها بیشتر از انسان‌های عادی است و توجه به این قشر در مسائلی، چون اشتغال، ازدواج و خدمات مناسب نسبت به فرزندانشان و فضاسازی محیطی برای حرکت آن‌ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: یک سری از آسیب‌های اجتماعی تهاجمی است که دشمن به ما تهاجم کرده و این آسیب‌ها را زده و یک سری نیز در درون خود و یک سری آسیب‌ها نیز طبیعی است. به همین جهت لازم است نقشه آمایشی از آسیب‌ها تهیه شود و به ویژه در استان بوشهر آسیب‌های که وجود دارد مشخص گردد که چه منشایی دارد و راهکار‌های رفع بومی و عمومی آن طراحی شود.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر تدوین بانک و اطلس اطلاعاتی قوی از آسیب‌های اجتماعی گفت: بعد از شناسایی آسیب‌ها، مهم‌ترین کار برای بهزیستی پیشگیری است و بعد مدیریت حفظ و سپس درمان است. تقریباً در مدیریت بحران آسیب‌های زیستی تاکنون هیچ جای جهان به نتیجه نرسیده است.

وی بیان داشت: مهم‌ترین ویژگی مدیریت اسلامی و مدیریت دانش بنیان در عرصه مدیریت آسیب‌های شخصی و زیستی، پیشگیری است، چون وقتی آسیب آمد هم آسیب رسیده و هزینه کرد، لذا رفع آسیب فوق العاده است. به همین جهت روی پروژه پیشگیری هم در عرصه زیست حیات شخصیت و اجتماعی باید کار کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر تنها راه مقابله با رفعی پیشگیری و رفعی درمان را ایمان به خدا عنوان کرد و ابراز داشت: انسانی که خدا را در زندگی خود حاضر و ناظر و خود را در محضر خدا بداند و الگوی او پیامبر (ص) و امام حسین (ع) و شهدا باشد بیمه خواهد بود، به همین جهت گذشته از راه‌های طبیعی که وجود دارد باید روی بخش کار، و ایمان مردم را قوی کرد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به امر دانش افزایی و ایمان افزایی و ارتباط با خدا و الگوگیری از انبیا و ائمه و شهدا در کار گفت: علاوه بر این باید به خانواده‌ها آموزش‌های ویژه داده شود. همچنین در رابطه با آسیب‌های اجتماعی اتاق رصد تشکیل و پایش و رصد در حوزه دانشی و معنوی ما قوی باشد.

وی بیان داشت: نباید نسبت به کسانی که مبتلا هستند بی تفاوت بود و آن‌ها را رها کرد. هزینه کردن برای این افراد به معنای سرمایه گذاری است تا دیگران مبتلا نشوند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به مساله تبلیغ گفت: استان بوشهر یک استان تبلیغی بود و علمای ما به کشور‌های دیگر برای تبلیغ می‌رفتند، اکنون طلاب جوانانی هم رشد کردند که پای کار هستند و استعداد بسیار خوب و آماده‌ای دارند و سازماندهی خوبی هم شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر