پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۳۷۶
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی نمایشگاه ساحت سطر با ۵۰ اثر فاخر از اعضای انجمن خوشنویسی و تجلیل از پیشکسوتان خوشنویسی استان بوشهر خبر داد و گفت: از هنرمندان در بخش‌های مختلف حمایت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالرحیم افروغ در آیین اختتامیه نمایشگاه ساحت سطر هنر را به عنوان مولفه اثرگذار در انسجام، وحدت و هویت هر ملل دانست و اظهار داشت: در حوزه هنر لایه‌های پنهانی وجود دارد که توسط اساتید و علمای آن شکل می‌گیرد و به توسعه ختم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از هنرمندان در بخش‌های مختلف حمایت می‌شود افزود: انجام رسالت فرهنگ و هنر در راستای تمدن جامعه بشری برای رشد و پیشرفت از وظایف اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در نمایشگاه ساحت سطر شاهد حضور پررنگ اساتید برجسته خوشنویسی و آثار فاخر و ارزشمند آن‌ها بودیم افزود: این آثار پیام ظرفیت بالای استان در این هنر را به همراه داشت.

افروغ ضمن تقدیر از تلاش و زحمات سیروس استوار رئیس پیشین انجمن خوشنویسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هنرمندان با تعامل، همکاری و هم‌افزایی با رئیس جدید فعالیت‌های خود را در راستای توسعه هنر خوشنویسی انجام دهند تا شاهد افتخارات آن‌ها در عرصه ملی و بین‌المللی باشیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ساحت سطر در گالری مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برپا بود گفت: در این نمایشگاه ۵۰ اثر فاخر از اعضای انجمن خوشنویسی با موضوع آزاد در معرض دید عموم قرار گرفت.

راه‌اندازی ۸ دفتر انجمن خوشنویسی در استان بوشهر

رئیس انجمن خوشنویسی استان بوشهر هم با بیان اینکه هنر زیبای خوشنویسی نقش مهم و اثرگذاری در انتقال فرهنگ در جامعه دارد خاطر نشان کرد: انجمن خوشنویسی ۸ دفتر فعال در شهرستان‌های استان دارد که در بحث آموزش و توسعه و گسترش این هنر فعالیت می‌کنند.

سید محمد موسوی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه خوشنویسی در کشور سرآمد است اظهار کرد: ۳۰ خوش‌نویسی در رده ممتاز و فوق ممتاز در بوشهر خود گواهی بر این ادعا است.

وی هنر خوشنویسی را انتقال‌دادن مفاهیم در تمام جوامع بشری دانست و عنوان کرد: هنرمندان از طریق همین خطوط زیبا افکار را بیان و ناشناخته‌ها را معرفی می‌کنند.

رئیس انجمن خوشنویسی استان ضمن تبریک هفته هنر خوشنویسی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب و برجسته در انجمن برنامه‌ریزی شده که زمان برگزاری آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر