پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۶۲۸
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: تسهیلات ترجیحی اختصاصی برای خرید خرمای مازاد سنواتی (پارسال) به استان ابلاغ شده است، اما به علت ارائه نشدن ضمانت نامه بانکی توسط شرکت‌های بسته بندی روند کار با کندی پیش می‌رود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالحسین خلعتی افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به عاملیت بانک کشاورزی برای خرید خرمای پارسال نخلداران استان اختصاص یافته است.

وی افزود: برای این منظور با سه مجری شامل شرکت‌های بسته بندی و سردخانه‌ای که دارای امکانات زیرساختی هستند تفاهم نامه خرید منعقد شده است.

خلعتی گفت: از این شمار ۲ شرکت هر کدام ۱۵۰ میلیارد ریال و یک شرکت نیز به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد:مراکز خرید در نقاط مختلف شهرستان دشتستان مشخص شده که با معرفی و تایید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آماده پذیرش و خرید محصول خرمای سال قبل از باغداران منطقه با قیمت توافقی هستند.

خلعتی افزود: باغداران پس از دریافت معرفی نامه از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان به نزدیک‌ترین مرکز خرید به نگهداری محصول خود مراجعه، تا محصول خرمای مشمول طرح را بر اساس قیمت مصوب شده در کارگروه استان برای درجات کیفی مختلف، عرضه و با قیمت توافقی بفروش رسانند.

وی ادامه داد: پس از دریافت تسهیلات ترجیحی با استفاده از خط اعتباری توسط مجریان طرح و ثبت خرید در سامانه مربوطه با اطمینان، بررسی و تایید کارگروه استانی بهای محصول خریداری شده از طریق بانک عامل به طور مستقیم به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر