يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۷۷۱
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان پنج هزار و ۴۴۵ مورد وارنیش فلوراید تراپی در تنگستان به‌صورت رایگان انجام‌شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، ماه زرافشون رفیعی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: انجام وارنیش فلوراید تراپی یکی از مهم‌ترین طرح‌های شبکه بهداشت و درمان تنگستان در زمینه بهداشت دهان و دندان است که تاکنون ۵۶ درصد از جمعیت هدف این برنامه این خدمت را دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: یکی دیگر از گروه‌های سنی که نیاز است توجه ویژه‌ای به آنان در زمینه بهداشت دهان و دندان صورت بگیرد گروه سنی زیر ۱۴ سال است که تاکنون ۹ هزار و ۷۰۹ نفر مراقبت‌های مرتبط با سلامت دهان و دندان را در این گروه سنی دریافت کرده‌اند که شامل ۴۶ درصد جمعیت هدف بوده و تلاش‌ها در جهت برخورداری سایر افراد این گروه سنی از این خدمات نیز در حال انجام است.

رفیعی تصریح کرد: کلینیک سیار که مجهز به‌تمامی امکانات دندانپزشکی است با حضور در مناطق کم برخوردار شهرستان تنگستان به ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم می‌پردازد که در سال جاری هزار و ۵۸ خدمت توسط این کلینیک شامل کشیدن، ترمیم، فیشور سیلانت، فلوراید تراپی، پالپتومی و جرم‌گیری در سطح شهرستان انجام‌شده است.

وی از ارائه سه هزار و ۲۷۹ خدمت دندانپزشکی در این مراکز به مردم خبر داد و خاطرنشان کرد: سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری و یک مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در تنگستان مجهز به دندانپزشکی هستند و علاوه بر جمعیت تحت پوشش به‌صورت معین سایر درمانگاه‌های فاقد دندانپزشکی را نیز پوشش می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر