پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۵۶۰
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: ۵۵ هزارنفر در این شهرستان تحت پوشش پویش غربالگری فشار خون و دیابت هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی عصر شنبه در پویش ملی سلامت اظهار داشت: پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون با هدف افزایش آگاهی و اطلاعات مردم در حوزه سلامت اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری و شناسایی افراد مبتلا به و فشارخون و دیابت و مراقبت‌های پزشکی و درمانی افراد نیاز داشته باشند از دیگر اهداف این طرح است افزود: این طرح تا ۱۵ دی ادامه خواهد داشت.

فرماندار تنگستان ادامه داد: حدود ۵۰ مرکز جامع سلامت خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی در شهرستان آمادگی لازم را دارند که افراد پذیرش و چکاب مورد نیاز انجام شود.

فرماندار تنگستان افزود: در بعضی منطق در شهرستان اهالی که به مراکز و خانه‌های بهداشت دسترسی ندارند با ایجاد پایگاه‌های سیار اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی یاد آور شد: در تنگستان ۵۵ هزار نفر شامل طرح پویش غربالگری فشار خون و دیابت هستند که درخواست می‌کنم از اهالی شهرستان در این دوره‌ای که پیش بینی شده مراجعه کنند و سلامت خود چک کنند.

لطفی خاطرنشان کرد: افراد بالای ۴۰ سال در این طرح یک آزمایش دیابت از آن‌ها گرفته خواهد شد در صورت مثبت بودن به پزشک معرفی و در این دوره رایگان درمان خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر