پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۳۴۱
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۱۷۹ هزار و ۶۲۴ دشتستانی در پویش ملی سلامت مورد غربالگری دیابت و فشارخون قرار می‌گیرند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، ماریا خویش‌دوست در نشست هماهنگی اجرای پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون در دشتستان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حداقل روزانه سه هزار نفر در دشتستان در پویش ملی سلامت مورد غربالگری دیابت و فشارخون قرار می‌گیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: برای اجرای طرح نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان از جمله سپاه، فرمانداری، نیروی انتظامی، آموزش‌وپرورش، بسیج، هلال‌احمر، بهزیستی در کنار شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشند.

وی اضافه کرد: تمامی افرادی که در اجرای پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون با شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان همکاری دارند، دارای کارت شناسایی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۱۷۹ هزار و ۶۲۴ نفر در این طرح در دشتستان مورد پایش قرار می‌گیرند و سنجش و پایش این تعداد تنها با شبکه بهداشت و درمان در این مدت کم، شدنی نیست و باید همه دستگاه‌ها پای‌کار باشند.

وی بیان کرد: در زمان شیوع کرونا ۷۰ درصد مرگ‌ومیر شهرستان دشتستان را افراد دارای فشارخون بالا و دیابت شامل می‌شدند.

دکتر خویشدوست اضافه کرد: سفیران سلامت دانش‌آموزی، دانشجویی و ادارات می‌توانند پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون در اطلاع‌رسانی به مردم کمک کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بابیان اینکه شروع طرح سلامت خانواده و افزایش پایگاه‌ها در شهر برازجان موجب شده آمادگی بیشتری در این شهر ایجاد شود، خاطرنشان کرد: به دلیل اجرای طرح سلامت خانواده در شهرستان دشتستان، باید پوشش ۱۰۰ درصدی پویش ملی سلامت را باید با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون در شهرستان داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر