دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۱۲۲
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

فکرشهر: معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بخش خشکی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط با طرح، در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عباس محمدصادقی در بازدید از بخش خشکی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با این طرح برای تکمیل هرچه زودتر زیرساخت‌های آن، بیان کرد: انتظار است شرکت آبفا استان برای اتصال پایانه به شبکه فاضلاب شهری و همچنین شرکت توزیع نیروی برق در اجرای تجهیزات، ساخت و استقرار پست برق و سویچ برد در پایانه مسافربری همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: سرامیک کاری، رنگ آمیزی و تخصیص محوطه مورد نیاز به منظور ساخت فونداسیون و استقرار دو دستگاه سرمایشی و گرمایشی از سوی شرکت کشتیرانی از دیگر نیاز‌های تکمیل پایانه مسافربری دریایی در بوشهر است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: مساحت سالن پایانه مسافربری شهر بوشهر یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است که اعتبار تعمیرات اساسی بخشی خشکی پایانه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: بخش دریایی این پایانه در سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسیده که پس در اختیار گرفتن سالن مربوط به یکی از شرکت‌های کشتیرانی، بهسازی آن انجام می‌شود تا مسافران مسیر بوشهر _ خارگ از تاسیسات ساخت شده استفاده بهینه داشته باشند.

محمدصادقی عنوان کرد: زمان افتتاح تعمیرات اساسی این طرح در ابتدا ۱۲ خرداد سال آینده تعیین شده بود، اما با توجه توجه به اهمیت طرح در تسهیل حمل ونقل مسافری و همچنین رونق گردشگری، مقرر شد اجرای آن در مدت زمان کمتری انجام شود.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم طرح می‌توان آن‌را در حد یک طرح تازه تاسیس نام گذاشت چراکه در روند تعمیرات اساسی تمام بخش‌های آن مطابق با استاندارد‌های بین المللی و روز دنیا اجرایی شده است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ترسیم چشم‌انداز بین‌المللی در طرح یاد شده، گفت: امید است با روند رو به رشد تعاملات منطقه‌ای که در سایه دیپلماسی هوشمندانه دولت سیزدهم محقق شده شاهد نقش آفرینی بندر بوشهر در حوزه مسافربری و گردشگری دریایی در حوزه کشور‌های خلیج فارس باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر