پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با رایزنی انجام شده با دو شرکت توانمند برقراری تور گردشگری بوشهر- کیش در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و در این زمینه توافق اولیه با یکی از کشتی‌های مسافربری حاصل شده است...
کد خبر: ۲۰۰۲۸۸۴
سه‌شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با رایزنی انجام شده با دو شرکت توانمند برقراری تور گردشگری بوشهر- کیش در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و در این زمینه توافق اولیه با یکی از کشتی‌های مسافربری حاصل شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد شکیبی نسب روز سه‌شنبه در نشست با مدیران اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: امید است با اقدام‌های پیش بینی شده در حوزه گردشگری بسته‌‎ای نیز برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان و بویژه پایانه بین المللی مسافربری دریایی فراهم شود.

وی بیان کرد: طرح در حال احداث پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با نشست‌های مکرر و پیگیری‌های روزانه، بخش دریایی آن افتتاح شده و بخش سالن آن نیز که براساس استاندارد‌های بین المللی طراحی شده تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اقدام و تاییدیه‌های بسیار خوبی نیز از سازمان بنادر برای ایجاد زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین گرفته شده که انتظار داریم با تلاش‌های این مجموعه شرایط و بستر کار برای ورود بخش خصوصی فراهم شود.

شکیبی نسب یادآور شد: اکنون طرح جاده و پل دسترسی مجتمع بندری نگین ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۰ درصد مسیر، سه لایه آسفالت، خط کشی و روشنایی آن تامین شده و آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: پل فلزی مسیر یاد شده نیز سرعت بسیار خوبی دارد که پیش بینی شده این طرح مهم زیرساختی تا خرداد سال آینده آماده افتتاح شود.

امدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دامه داد: در هفته حمل و نقل دو تفاهم نامه سرمایه گذاری با بخش خصوصی منعقد شده که از محل این تفاهمنامه‌ها، ۲۴ میلیارد ریال در مجتمع بندری نگین سرمایه گذاری خواهد شد.

وی افزود: استان بوشهر با ۹۶۷ کیلومتر مرز ساحلی با خلیج فارس با ۱۱ بنادر تجاری در این شاخص رکوردار کشور است که پراکندگی شدید این بنادر، موضوع مدیریت طرح‌ها و فعالیت‌های نطارتی را با سختی‌های خاصی مواجه کرده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در طول نوار ساحلی استان بوشهر ساحل نشینان هم استانی انتظاراتی در خصوص اجرای طرح‌های توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزات برای بنادر دارند که در این زمینه در سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان دستاورد‌های ارزشمندی حاصل شده است.

وی افزود: در این سفر با نگاه ویژه رئیس جمهور، مجوز ترک تشریفات برای تامین جرثقیل ۱۴۰ تن، شناور آتشخوار، یدک کش، لایروب و یک سری دیگر از تجهیزات گرفته شد.

شکیبی نسب اظهار کرد: پیرو مجوز‌های دریافتی در سفر تیم اعزامی از سازمان بنادر و دریانوردی به کشور چین، توافق‌های اولیه برای تامین تجهیزات دربایی و خشکی بنادر کشور و بویژه استان بوشهر انجام شده است.

وی افزود: امید است با این روند در نیمه دوم سال آینده شاهد افزوده شدن شناور‌هایی جدید به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری نیز با تلاش‌های انجام گرفته ۲ شناور پایش ۱ و ۲ به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر افزوده شد.

وی افزود: یک فروند شناور جستجو و نجات دریایی به بندر بوشهر اختصاص یافته که پیش بینی شده این شناور در ماه جاری به ناوگان عملیاتی بندر بوشهر اضافه شود.

شکیبی نسب عنوان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و تلاش و همت کارکنان، آینده خوب و روشنی برای بندر بوشهر پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر