شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۲۴۹
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: امام جمعه موقت دیر گفت: انتظار می‌رود که حق مردم استان بوشهر از صنایع پارس جنوبی محقق شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با اشاره به مصوبه جذب ۵۰ درصد نیرو‌های بومی در صنایع پارس جنوبی، اظهار داشت: جای بسی نگرانی است که شاهد مصوبه‌ای بودیم و هستیم که از تصویب آن تا الان هیچ تغییری نکرده است.

وی افزود: این مصوبه همواره توسط رؤسای جمهور و خصوصاً در سفر‌های رئیس جمهور فعلی آیت الله رئیسی مورد تأیید و تاکید قرار گرفته است و آن استفاده از نیرو‌های بومی در صنعت خصوصاً صنایع نفت و گاز و پتروشیمی‌هایی است که در منطقه ما قرار دارد.

امام جمعه موقت دیر افزود: باید از تمام این ظرفیت ۵۰ درصد که حق مسلم مردم استان بوشهر است، استفاده شود و از طرفی اگر از این ظرفیت استفاده و در اختیار قرار داده می‌شود، همه در حد نیرو‌های خدماتی و سطح پایین نباشد.

وی تاکید کرد: ما در استان بوشهر نیرو‌های تحصیل کرده با مدارک تخصصی و با تعهد بالا داریم که می‌توانند در جایگاه‌های مهم اعم از مدیرعاملی و عضو هیأت مدیره در صنایع و پتروشیمی‌ها و سایر نقاط قرار گیرند.

وی بیان کرد: سوال و خواسته ما از مسئولان این است که چرا از حدود ۵۰ پتروشیمی که داریم، نباید مدیرعامل حداقل پنج یا ۱۰ پتروشیمی بومی استان بوشهر باشد، از سهمیه ۵۰ درصد گذشتیم، اما چرا نباید تعداد زیادی از بومی‌ها در هیأت مدیره این صنایع باشند.

سعیدی ابراز کرد: اگر جایی مدیرعامل آن بومی است ما تشکر می‌کنیم، ولی حق استان بوشهر و خصوصاً شهرستان‌های جنوبی که از عوارض خاص این صنایع بی بهره نیستند و سختی‌های آن را تحمل می‌کنند تا تولید و پیشرفت و سرافرازی کشور بیشتر تأمین شود، این نیست و خواستار این هستند که این مقوله مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما از مسئولین بزرگوار می‌خواهیم این خواسته مردم خصوصاً جوانان ما را پیگیری کنند، یادآور شد: والله این همه جوان بیکار در استانی که این همه صنایع دارد، شرم آور است، امیدواریم هرچه زودتر مورد بازبینی قرار گرفته و آمار میدانی برداشت شود و بعد هم از نیرو‌های تخصصی استان در جایگاه‌هایی که عرض شد استفاده شود؛ در خانه اگر کس است یک حرف بس است، به امید اینکه مسئولین پاسخ این مطالبه مردم را بدهند.


امام جمعه موقت دیر یادآور شد: از طرفی بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم غزه شهید و بیش از ۲۰ و چند هزار انسان بی گناه زخمی شده اند، وضعیت اسفباری است و مدعیان حقوق بشر بین المللی یعنی آمریکا، فرانسه، انگلیس و امثال این‌ها هم مانع صدور و تصویب قطعنامه علیه این جنایات در سازمان ملل می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر