پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: دوگانگی‌ها در برخورد با کالای ته لنجی رفع شود...
کد خبر: ۲۰۰۳۹۶۰
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: دوگانگی‌ها در برخورد با کالای ته لنجی رفع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر پنجشنبه در نشست با رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در دادگستری شهرستان دیر، اظهار داشت: امید است حضور نماینده رئیس قوه قضائیه در شهرستان دیر برای مردم خیر و برکات داشته باشد.

امام جمعه بندر دیر با تقدیر از اقدامات ارزشمند رئیس قوه قضائیه در سال‌های اخیر و قبل از وی و همچنین دادگستری شهرستان افزود: برگزاری دیدار مردمی یا بیان مشکلات مردم از زبان نماینده‌های آن‌ها در چنین سفر‌هایی مهم است.

حسینی با اشاره به مشکلات مردم شهرستان دیر، تاکید کرد: آقایان مدعی هستند براساس نقشه سال ۵۴ خانه ۷۰۰ شهروند دیری در حریم ۶۰ متری دریا قرار دارد و نه اجازه ساخت و ساز و نه سند تک برگ می‌دهند و مردم بلاتکلیف هستند و باعث نارضایتی آن‌ها شده است اگرچه پیگیری‌هایی هم از سوی مدیرکل دادگستری استان صورت گرفته است، اما انتظار داریم زودتر تکلیف این افراد مشخص شود.

وی گفت: راه و شهرسازی مدعی مالکیت خانه‌ها و زمین‌های قبل از انقلاب است در حالی که افراد سال‌ها در این خانه‌ها زندگی کرده اند، اما آقایان می‌گویند مجدداً براساس نظر کارشناسی این زمین‌ها از ما بخرید که هزینه سنگینی برای مردم است.

حسینی به مشکلات زمین‌های های محله خورخندل شهر دیر اشاره کرد و ابراز داشت: در گذشته افرادی در این محله زمین به مردم فروختند بعد‌ها راه و شهرسازی اعلام کرد که این زمین‌ها مربوط به ما است که مالکان این زمین در دادگستری اقامه دعوا کردند و حکم به نفع آن‌ها تأیید شد، اما بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال دیوان عالی کشور به نفع راه و شهرسازی حکم داد و در این فاصله طولانی زمین‌ها خرید و فروش و خانه‌ها ساخته شد و الان مردم در بلاتکلیفی هستند.

وی افزود: اگر می‌شود کارگروهی در تهران تشکیل و مسؤولین شهرستان آنجا دعوت شوند تا توضیح بدهند که این مسئله حل و فصل شود.

رفع دوگانگی در برخورد با کالای ته لنجی، ساماندهی شناور‌های فاقد مجوز، حذف تعرفه صادرات گوجه فرنگی، پیگیری آزادی تعدادی از شهروندان دیری بازداشت شده در کشور قطر از دیگر مطالبی بود که امام جمعه دیر در این نشست بیان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر