پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از ۲۶۴ داوطلبی که ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سامانه انتخابات وزارت کشور نهایی کرده بودند، ۱۵۳ نفر در هیات اجرایی تأیید صلاحیت شدند که ۶۰ درصد متقاضیان را شامل می شود...
کد خبر: ۲۰۰۱۲۶۹
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

فکرشهر:  از ۲۶۴ داوطلبی که ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سامانه انتخابات وزارت کشور نهایی کرده بودند، ۱۵۳ نفر در هیات اجرایی تأیید صلاحیت شدند که ۶۰ درصد متقاضیان را شامل می شود و به این ترتیب، صلاحیت ۴۰ درصد دیگر از داوطلبین، احراز یا تایید نشده است.

به گزارش فکرشهر از استانداری بوشهر، اکبر پورات ـ رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر ـ روز شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های استان بوشهر گفت: در مرداد امسال، ۴۹۴ متقاضی در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر اقدام به پیش‌ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت، ۲۶۴ ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

او اضافه کرد: در حوزه انتخابی بوشهر، گناوه و دیلم ۱۷۸ نفر، در حوزه دشتسان ۹۱ نفر، در حوزه دشتی و تنگستان ۱۰۰ نفر و در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۲۵ نفر پیش‌ثبت‌نام کرده بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: از این ۱۲۵ متقاضی، در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۹۳ نفر، در حوزه دشتستان ۴۹ نفر، در حوزه دشتی و تنگستان ۵۲ نفر و در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۷۰ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: در حوزه انتخابی بوشهر، گناوه و دیلم از ۹۳ داوطلب، ۶۰ نفر تأیید، پنج نفر عدم تأیید و ۲۰ نفر عدم احراز صلاحیت شدند و هشت نفر هم انصراف داده‌اند.

پورات بیان کرد: در حوزه انتخابی دشتستان از ۴۹ نفر، ۲۴ نفر تأیید، ۶ نفر عدم تأیید و ۱۸ نفر عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر هم انصراف داده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در حوزه انتخابی دشتی و تنگستان از ۵۲ داوطلب، ۳۳ نفر تأیید، ۹ نفر عدم تأیید و ۱۰ نفر هم عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

اکبر پورات بیان کرد: در حوزه انتخابی کنگان، عسلویه، جم و دیر از ۷۰ نفر، ۳۶ نفر تأیید، ۲ نفر عدم تأیید و ۳۰ نفر هم عدم احراز صلاحیت شدند و ۲ نفر هم انصراف دادند.

او بیان کرد: امسال ۴۳۱ نفر شامل ۴۰۹ نفر مرد و ۲۲ نفر زن به‌عنوان معتمدین اجرایی حضور دارند که بیشتر وکیل دادگستری، پزشک، کشاورز، استاد دانشگاه، روحانی، فرهنگی و کارمند هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: داوطلبانی که به روند عدم تأیید و یا عدم احراز صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌توانند از تاریخ ۲۱ آبان تا ۲۴ آبان از ساعت ۸ تا ۱۶ به‌شکل غیرحضوری و یا به نشانی الکترونیکی بخش میز خدمت شورای نگهبان سامانه داوطلب شکایت خود را ثبت کنند.

اکبر پورات گفت: تمامی فرمانداری‌های استان به شبکه فیبر نوری متصل هستند و از ۱۱ بخشداری استان تاکنون چهار بخشداری دارای فیبر نوری هستند و مابقی نیز بر اساس تفاهم‌نامه، به‌زودی به شبکه فیبر نوری وصل می‌شوند.

پورات درباره رد صلاحیت برخی افراد در هیئت‌های اجرایی گفت: با توجه به تغییر قانون انتخابات، برخی داوطلبان قادر به تهیه اسناد مهمی از جمله سوابق اجرایی و مدرک تحصیلی در موعد مقرر نشده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر درباره آخرین زمان نام‌نویسی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: تاکنون چهار نفر برای حوزه استان بوشهر که یک کرسی در این مجلس دارد نام‌نویسی کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر