پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر ازکشف ۳ قطعه پرنده کمیاب بالابان (چرخ) در شهرستان دشتستان خبرداد...
کد خبر: ۲۰۰۱۳۲۹
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر ازکشف ۳ قطعه پرنده کمیاب بالابان (چرخ) در شهرستان دشتستان خبرداد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سردار حیدر سوسنی در تشریح این خبر گفت: برابر اطلاع رسیده مبنی بر اینکه فردی با هویت معلوم بااستفاده از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ اقدام به قاچاق پرنده‌های شکاری از استان فارس به مقصد شهرستان دشتستان می‌کند، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس شهرستان دشتستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با همکاری ماموران ایستگاه شهید صلاحی و پشتیبانی عملیاتی فرماندهی دریابانی استان نسبت‌به رصد اطلاعاتی برای شناسایی خودرو مورد نظر اقدام کردند که در همین حین یک دستگاه خودروی سمند به عنوان پیشیبان و سپس خودروی حامل پرنده‌ها به‌دنبال آن وارد ایستگاه شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: ماموران پس از دیدن خودرو‌ها دستور ایست صادر کردند که راننده بدون توجه به ایست و با هدف فرار به مسیر خود ادامه داد که به‌وسیله وسایل نگهدارنده سیخک چرخ‌های خودرو پنچر و پس از طی مسافتی تعقیب و مراقبت هر دو خودرو توقیف و به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده تعداد ۳ قطعه پرنده شکاری کمیاب از نوع بالابان (چرخ) که به صورت ماهرانه‌ای بسته‌بندی شده بود کشف شد.

سردار سوسنی ارزش این پرند‌ه‌ها را برابر نظر کارشناسان محیط زیست شهرستان دشتستان ۱۲ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: پرنده‌های کشف شده به سازمان محیط زیست شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی یادآور شد: بالابان از پرندگان شکاری کمیاب است که سودجویان از آن برای شکار سایر پرندگان استفاده می‌کنند که معمولا در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر