پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در بازدید رییس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از دشتستان مطرح شد:
کد خبر: ۲۰۰۱۶۶۳
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

فکرشهر: رییس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت: اجرای طرح اصلاح شیوه‌های آبیاری نخیلات از غرقابی به روش‌های مدرن با هدف کاهش و مدیریت مصرف آب ضروری است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهرزاد احسانی در بازدید از تاسیسات آبی استان بوشهر از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در طرح تجهیز نقاط به ابزار‌های اندازه‌گیری و کسب رتبه اول کشور در این حوزه تقدیر کرد.

وی ضمن بازدید از شبکه‌های آبیاری و زهکشی آبپخش و شبانکاره و همچنین سد رییسعلی دلواری به صورت میدانی عملکرد مرمت و بازسازی شبکه‌های آبیاری و تعمیرات و نگهداری تاسیسات آبی را مورد بررسی قرار داد.

رییس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور با تاکید بر ضرورت اجرای طرح اصلاح شیوه‌های آبیاری نخیلات از غرقابی به روش‌های مدرن با هدف کاهش و مدیریت مصرف آب، از پیگیری جذب اعتبارات ملی برای این طرح خبر داد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز گفت: لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان، تعمیرات سامانه انتقال شبکه آبیاری شبانکاره و تجهیزات هیدرومکانیکال سد رییسعلی دلواری به عنوان طرح‌های مهم بهره‌برداری از منابع آب استان بوشهر به‌شمار می‌روند.

عبدالطیف عباسی‌نژاد افزود: عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه آبپخش با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال انجام است و طبق برنامه قبلی، تا ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های احتمالی، مانور دریچه تخلیه کننده تحتانی سد رییسعلی دلواری نیز انجام شد و این سد آمادگی لازم در برابر سیلاب‌های احتمالی بالادست را دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: ساماندهی آبراه‌های شهر برازجان به عنوان طرحی مهم در کاهش خسارت‌های سیلاب به‌طور مستمر پایش و پیگیری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر