پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۲۰۰۲۰۲۸
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

فکرشهر: تیمی از متخصصان مغز و اعصاب از دانشگاه پادوا در ایتالیا با همکاری یک تیم علمی از دانشگاه پاریس سیتی در فرانسه شواهدی یافته اند که تأیید می‌کند رشد ذهنی جنین تحت تأثیر زبان مادران در دوران بارداری قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از جی پلاس به نقل از مجله علمی Science Advanced، محققان بر روی تصاویر الکتروانسفالوگرام گروهی از نوزادان متمرکز شدند. مطالعات قبلی تایید کرده اند که جنین‌ها پس از هفت ماه بارداری می‌توانند صدای مادر و صدا‌های دیگر مانند موسیقی، سر و صدای عمومی و ... را بشنوند. همچنین معلوم می‌شود که نوزادان می‌توانند صدای مادر خود و همچنین برخی از ریتم‌های صوتی مرتبط با صدای مادر را تشخیص دهند. اما اطلاعات کافی در مورد تاثیر این صدا‌ها بر رشد ذهنی جنین در دوران بارداری وجود ندارد.

سی و سه مادر و نوزادانشان از فرانسه در این مطالعه شرکت کردند و این آزمایش شامل انجام یک نوار مغزی روی کودکان و قرار دادن آن‌ها در معرض صدا‌های ضبط شده بود که شامل خواندن داستان‌های کودکان قبل و بعد از آن دوره‌های سکوت بود.

محققان افزایش فعالیت ذهنی را در این نوزادان مشاهده کردند که آن‌ها در معرض صدا‌های ضبط شده به زبان فرانسوی قرار گرفتند، که نشان می‌دهد کودکان قادر به تشخیص ویژگی‌های زبانی زبان اصلی صحبت شده توسط مادران خود بودند.

محققان بر این باورند که این آزمایش نشان می‌دهد که ذهن کودک تازه متولد شده به ویژه تحت تأثیر زبان مادر در دوران بارداری و در این مورد در طول آزمایش به زبان فرانسوی قرار می‌گیرد.

بنابر گزارش وب سایت مدیکال اکسپرس، که متخصص در تحقیقات پزشکی است، محققان دریافته اند که واکنش عصبی نوزادان هنگام گوش دادن به صدا‌های ضبط شده به زبان فرانسوی قوی‌تر است! که نشان می‌دهد قرار گرفتن جنین در معرض یک زبان خاص در دوران بارداری بر رشد ذهنی او تأثیر می‌گذارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر