پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۰۷۳
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به صادرات ۱۳.۷ میلیارد دلار تولیدات صنایع پتروشیمی استان به خارج از کشور گفت: در ۸ ماه امسال نیز افزون بر ۹ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی بوشهر به کشور‌های هدف صادر شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد محمدی‌زاده در نشست با رئیس رسانه ملی با بیان اینکه صدا و سیما در برابر رسانه‌های استکباری خوش درخشیده است، اظهار داشت: رسانه ملی در برابر ابرقدرت‌ها و رژیم صهیونیستی ایستاده و از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند و بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند.

وی جهت‌گیری صدا و سیما را مورد تحسین قرار داد و بیان کرد: از زمانی شما در این پست قرار گرفتید جهت‌گیری و رویکرد‌های خیلی روشن و دقیقی صدا‌و‌سیما پیدا کرده و ما به نوبه خود از خدمات شما قدردانی می‌کنیم.

استاندار بوشهر به ظرفیت‌های این استان پرداخت و خاطرنشان کرد: استان بوشهر از ظرفیت‌های متعدد و تنوع در عرصه‌های گردشگری، صنعتی، تجارت و بازرگانی برخوردار است.

محمدی‌زاده با اشاره به تولید ۷۴ درصد گاز مصرفی کشور در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد مواد خام مورد نیاز صنایع پتروشیمی در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی با اشاره به صادرات ۱۳.۷ میلیارد دلار تولیدات صنایع پتروشیمی استان بوشهر به خارج از کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: در ۸ ماه امسال نیز افزون بر ۹ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی استان بوشهر به کشور‌های هدف صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به ۱۵ میلیارد دلار برسد.

استاندار بوشهر با اشاره به صادرات ۹۳ درصد نفت خام کشور از استان بوشهر با محوریت جزیره خارگ اضافه کرد: در کنار این ظرفیت‌ها، تنها نیروگاه اتمی و تولید برق هسته‌ای در استان بوشهر قرار دارد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه مردم منطقه جنوب استان بوشهر از جمله عسلویه در ابتدای انقلاب از هیچ امکانات زیرساختی و رفاهی بهره‌مند نبودند گفت: در شهرستان عسلویه و کنگان اکنون ۱۵۰ میلیارد دلار نظام اسلامی سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با اشاره به وجود ۶ میلیون اصله نخل و تولید ۱۵ درصد خرما کشور در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

استاندار بوشهر به ظرفیت گردشگری استان اشاره کرد و گفت: نوروز امسال ۸.۴ میلیون گردشگر وارد استان بوشهر شد و یکی از ویژگی نوار ساحلی استان کالای ته‌لنجی است که توسط ۷ هزار مغازه عرضه می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: کسانی که توان مالی برای گردش به خارج از کشور ندارد به استان ساحلی بوشهر سفر می‌کنند و از ظرفیت‌های این استان استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز صدا و سیمای بوشهر گفت: نوسازی و تجهیزات صدا و سیما باید در اولویت قرار بگیرد.

استاندار بوشهر وجود دولت آیت‌الله رئیسی را یک فرصت برای حل مشکلات صدا و سیما دانست و بیان کرد: مجموعه منابع اعتباری استان بوشهر در یک هم‌افزایی با رسانه ملی و منابع مالی این سازمان در تامین تجهیزات صدا و سیمای استان بوشهر بکارگیری شود.

محمدی‌زاده بر تدوین یک برنامه ویژه برای تقویت صدا و سیمای استان بوشهر تاکید کرد و گفت: امکانات و تجهیزات صدا و سیما باید بروزرسانی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر