جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۱۰۳
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به جایگاه استان بوشهر در حوزه انرژی، صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در نشست بررسی وضعیت طرح‌های استان بوشهر در قالب مولدسازی با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت یکی از ابعاد خصوصی‌سازی است، اظهار داشت: در این راستا برخی طرح‌ها برای تکمیل از طریق مولدسازی پیشنهاد شده است.

وی تکمیل برخی طرح‌های عمرانی را از طریق مولد سازی مورد اشاره قرار داد و گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی فرصت مهمی برای فعالیت و مشارکت بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های عمرانی، تولیدی، فرهنگی و ورزشی است.

استاندار بوشهر از تعیین طرح‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی در قالب مولدسازی خبر داد و گفت: با تحقق این مهم ضمن تسریع در تکمیل و حل مشکلات طرح‌های عمرانی نقش مهم و اثربخشی در اشتغال‌زایی و رونق تولید دارد.

محمدی‌زاده، مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی را مورد تأکید دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: در این راستا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی دولتی پاسخگوی بسیاری از طرح‌ها برای اجرا، تکمیل و مرمت نیست، تأکید کرد: مشارکت بخش خصوصی در این برنامه بسیار مهم و ضروری است و باید از این فرصت استفاده حداکثری شود.

استاندار بوشهر در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان و نقش آن در تولید ناخالص ملی بیان کرد: استان بوشهر در تأمین گاز مصرفی کشور نقش مهمی دارد و در این راستا طرح‌های مهم پتروشیمی در استان در مدار تولید قرار دارد.

محمدی‌زاده توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی را یکی از اولویت‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح‌های اقتصادی و صنعتی تحول مهمی در استان ایجاد شده است که بخشی از آن‌ها در دهه فجر امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر