پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۳۰۹
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: مسئولان استانی و شهرستانی پیگیر مشکلات کالای همراه ملوان هستند و از بازاریان گناوه توقع داریم که به کسب و کار خود ادامه دهند و همراهی کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اخبار مربوط به فساد اخیر در کشور گفت: خبر مربوط به یک فساد بزرگ با مبلغ هنگفت سه میلیارد دلاری ذهن‌ها را به خود معطوف کرد و جامعه را تحت تأثیر قرار داد.

امام جمعه گناوه گفت: فساد کم یا زیاد باشد به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی آسیب می‌رساند و لذا معتقدیم که در کشور باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: مردم در فساد رخ داده متوقع هستند و باید شفافیت لازم صورت گیرد و قطعاً دولت سیزدهم هم توضیح داده و هم با مدیرانی که در این فساد نقش داشته‌اند به عنوان دفاع از حقوق مردم بدون ملاحظه و اغماض برخورد خواهد کرد.

وی گفت: قوه قضائیه باید با دقت و سرعت لازم این گونه مسائل را بررسی و تمام عاملان و مسببان و مباشران این فساد را محاکمه و همچنین بر اساس قانون و شرع با کسانی که در پی ایجاد فساد و ناامید کردن مردم هستند برخورد کند.

امام جمعه گناوه با اشاره به حمایت از اقتصاد و معیشت مردم در مسئله کالای همراه ملوان گفت: همه مسئولان استان و شهرستان و در رأس آن‌ها فرماندار، استاندار، نماینده، ولی فقیه در استان، نماینده مجلس خبرگان رهبری، نماینده مجلس از موضوع اقتصاد و معیشت مردم دفاع کرده‌اند و ما هم دفاع کرده‌ایم.

تصمیم‌های درباره کالای ملوانی زودتر اعلام شود

وی با بیان اینکه زندگی، ارتزاق و امرار معاش بیش از ۷۵ درصد مردم این منطقه وابسته به دریا است، گفت: اگر از حق، معیشت و ارتزاق و اقتصاد مردم در بحث کالای همراه ملوان دفاع می‌کنیم به معنای حمایت از قاچاق نیست.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در این مدت که بحث کالای همراه ملوان (ته لنجی) مطرح بوده است مسئولانی از پایتخت در استان بوشهر و شهرستان گناوه حضور یافتند و ما هم بدون تعارف و خیلی شفاف حرف‌ها را به آن‌ها زده‌ایم و انتظار داریم که هر چه زودتر تصمیمات لازم گرفته و اعلام شود.

وی با بیان اینکه معیشت مردم از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب است، گفت: ما باید به معیشت و سفره مردم کمک کنیم و نگذاریم در این مقطع سفره مردم کوچک‌تر شود و قطعاً رئیس جمهور نیز به دنبال رفع مشکل است.

وی گفت: بازاریان گناوه همواره و همیشه پای انقلاب بوده‌اند و نمونه آن را در دوران کرونا می‌توان نام برد که بازاریان گناوه در کشور به خوبی درخشیدند.

وی بیان کرد: تعطیلی مغازه‌ها ثمره‌ای ندارد و از بازاریان تقاضا داریم که مغازه‌های خود را تعطیل نکنند، اما کسانی که تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند نیز نباید کاری کنند که مردم برای مطالبه حق خود به کف خیابان بیایند و حق خود را از این طریق بگیرند.

امام جمعه گناوه گفت: در حال حاضر نیز مسئولان شهرستان از بازاریان می‌خواهند که به کسب و کار خود ادامه دهند و همراهی کنند و ما نیز به دنبال پیگیری مطالبات شما هستیم.

امام جمعه خاطر نشان کرد: تقاضای ما این است که عاقلانه تصمیم و عمل کنید تا بهانه‌ای به دست کسانی که به دنبال سو استفاده از شرایط هستند نیفتد که از شرایط ایجاد شده سو استفاده و موج سواری و فرصت طلبی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر