پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر:رضا ملک زاده روز شنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، گفت: بر اساس نظام ثبت سرطان در کشور، سالانه ۱۴۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان افزوده می‌شود که این رقم به ۱۶۵ هزار مورد در چند سال آینده افزایش می‌یابد...
کد خبر: ۲۰۰۲۳۳۶
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

فکرشهر: رییس بیست و سومین کنگره انجمن گوارش و کبد ایران گفت چاقی علاوه بر افزایش سه برابری ابتلا به سرطان‌ها، از علل اصلی مرگ‌های زودرس در کشور است.

به گزارش فکرشهر از فرهیختگان، رضا ملک زاده روز شنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، گفت: بر اساس نظام ثبت سرطان در کشور، سالانه ۱۴۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان افزوده می‌شود که این رقم به ۱۶۵ هزار مورد در چند سال آینده افزایش می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام
وی با بیان اینکه ابتلا به سرطان روده بزرگ در جوانان روند افزایشی دارد، اظهارداشت: ۱۵ هزار بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ در کشور ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ مورد زیر ۵۰ سال هستند.

وی افزود:عدم مصرف میوه و سبزیجات کافی، خوردن بستنی، غذا‌های آماده و نوشابه‌های گازدار که حاوی مواد سرطان زا در بدن هستند، باعث شده سن ابتلا به سرطان روده بزرگ به ۴۰ سال در کشور کاهش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر