شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۳۹۳
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از اعزام ۵ هزار دانش‌آموز استان بوشهر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۱۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر به جبهه‌های عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند و تاکنون ۵۰ درصد آن محقق شده است.

به گزارش فکرشهر، علی موحدی در گفتگو با تسنیم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر از برگزاری یادواره شهدای ۸ سال دفاع مقدس در مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: همزمان با تشییع ۵ شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس در استان بوشهر، یادواره شهدای ۸ سال دفاع مقدس در ۳۰۰ مدرسه استان در حال برگزاری است.

وی از مشارکت ۶۰ هزار دانش‌آموز در مراسم یادواره شهدای گمنام در مدارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این برنامه‌ها در قالب لاله‌های روشن در مدارس استان بوشهر در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان امسال ۱۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر به جبهه‌های عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس در جنوب کشور برای آشنایی با رشادت رزمندگان در قالب اردو‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

موحدی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ درصد جامعه هدف به اردو‌های راهیان نور به مناطق ۸ سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند، گفت: ۵ هزار دانش‌آموز دختر استان بوشهر تاکنون به سرزمین‌های دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شده‌اند و تا پایان اسفند نیز ۵ هزار دانش‌آموز پسر به همراه عوامل اجرایی به مناطق اعزام می‌شوند.

وی اردو‌های راهیان نور را یکی از کلیدی‌ترین و طلایی‌ترین برنامه‌های فرهنگی دانست و بیان کرد: ظرفیت آموزش و پرورش استان بوشهر برای اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز و عوامل اجرایی است که نیاز به مشارکت دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اردو‌های راهیان توسعه و پیشرفت را از دیگر برنامه‌ها برای دانش‌آموزان و معلمان استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مهم صنعتی استان بوشهر در عرصه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه اتمی، صنایع دریایی صدرا، مجموعه کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی شهید محلاتی و دیگر حوزه‌ها اردو‌های راهیان توسعه و پیشرفت دانش‌آموزان و معلمان به این مناطق اعزام می‌شوند.

موحدی این برنامه‌ها را در راستای جهاد تبیین و نشان دادن دستاورد‌های توسعه و پیشرفت دانست و بیان کرد: علاوه این برنامه‌ها طرح‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش استان بوشهر قرار دارد.

وی ساخت ۴۵ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان بوشهر در اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ۲ سال گذشته ضمن احداث ۴۵ زمین چمن مصنوعی، ۲۰ کلاس درس تربیت‌بدنی و ۳۰ کلاس و اتاق بهداشت در مدارس استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از توزیع ۲ هزار بسته اقلام بهداشتی و ورزشی در یک‌هزار مدرسه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری یک‌هزار کارمند آموزش و پرورش استان بوشهر بازنشسته شده است و برای جایگزین آن‌ها ۳۰۰ نفر در مقطع ابتدایی، ۳۲۵ دبیر رشته‌های مختلف، بخشی هم از طریق سرباز معلم و ۱۳۰ دانشجو سال آخر دانشگاه فرهنگیان به‌کارگیری شده است.

موحدی با بیان اینکه جذب این تعداد نیرو تا حدودی مشکلات را برطرف کرده است تصریح کرد: اکنون تنها در یک شهرستان و چند مدرسه با کمبود معلم مواجه هستیم، ولی در مابقی شهرستان‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی از تخریبی یک‌هزار و ۷۰۰ کلاس درس این استان خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های مهم آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی در مرکز استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر