پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۵۱۲
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: محیط شناگاه‌های ساحل بکر و گردشگرپذیر این شهر توسط دستگاه‌های مربوطه از جمله حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مشخص و سالم‌سازی شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «محمدتقی صفری» در جلسه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان اظهار کرد: شهرداری نسبت به نصب پرچم‌ها و تابلو‌های مورد نیاز با بالاترین کیفیت برای مدت طولانی در محل شناگاه‌ها اقدام کند.

وی افزود: این نشست با هدف هماهنگی بین دستگاهی در جهت رفع مشکلات پیش رو و ایجاد تمهیدات لازم به منظور تولید برنامه‌های مختلف در حوزه‌های زیرساختی، افزایش تجهیزات و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری جهت ارائه خدمات به همشهریان، مسافران و گردشگران در ساحل برگزار شده است.

فرماندار گناوه بر حضور فعال دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی سواحل این شهرستان تاکید کرد و افزود: همه ادارات با تمامی توان خود بر اساس شرح وظایف خود در این خصوص ورود کنند و دستگاه‌های نظارتی گزارشی تهیه و ارائه دهند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی و پایگاه دریابانی از تردد وسایل نقلیه در کنار ساحل جلوگیری کند.

رئیس ستاد ساماندهی سواحل گناوه افزود: نمازخانه واقع در کنار ساحل توسط شهرداری و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی جهت همشهریان و مسافران مجدد راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: برای ایمن سازی سواحل شهرستان از بندرریگ تا روستای مال قائد باید ایستگاه نجات غریق مستقر شوند و اگر بخش خصوصی در این خصوص قصد مشارکت داشت، همراهی و همکاری لازم خواهیم کرد.

صفری گفت: نیروی انتظامی همانند همیشه برای کنترل ترافیک و امنیت سواحل بخصوص در آخر هفته برنامه ریزی کند.

فرماندار گناوه بر اجازه ندادن ورود چهارچرخ‌ها به منطقه شناگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی غریق نجات در مدارس، دانشگاه‌ها، راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات دریایی در نزدیکی ساحل، فعال کردن ورزش‌های آبی، مشخص کردن شناگاه‌های امن و تعیین تکلیف پلاژ بانوان و پارک کپری تاکید کرد.

ساحل ماسه‌ای گناوه از نقاط بکر و گردشگرپذیر این شهرستان در طول سال میزبان شمار زیادی از هموطنان و اهالی این منطقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر