پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت مصوب شد به شرط افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده با میزان افزایش مستمری بازنشستگان دولت موافقت کرد...
کد خبر: ۲۰۰۲۶۶۸
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت از موافقت دولت با افزایش مستمری بازنشستگان در ازای رشد یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش فکرشهر، خاندوزی در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات وزیر تعاون پیرامون افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ و اینکه این مسأله عامل تورم در سال گذشته بوده است، گفت: سیاست‌های افزایش حداقل حقوق کارگران در اقتصاد ما که اقتصاد تورمی است یک سیاست درست است. نه وزیر کار و نه دولت معتقد به این نیستند که این سیاست غلطی است. خود آقای وزیر هم اظهار کردند که سوءبرداشتی از سخنان ایشان شده است. افزایش حداقل دستمزد خصوصا برای حداقل‌بگیران در شرایط تورمی درست است و دولت از این افزایش برای کمکی که به معیشت کارگران دفاع می‌کند مشروط بر اینکه این افزایش موجب تخریب معیشت خود کارگران هم نشود. جامعه کارگری ما می‌دانند که ما مخالفتی با افزایش حداقل حقوق کارگران نداریم.

به نوشته انتخاب، سخنگوی اقتصادی دولت درخصوص برنامه دولت برای رفع اشکال مجلس مبنی بر کاهش مالیات‌ها و افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان که این دو موضوع منجر به رد کلیات لایحه بود ۱۴۰۳ شد، عنوان کرد:، چون تدابیر همه‌جانبه درخصوص مهار تورم داریم، اصرار رییس‌جمهور بر این بوده سال آینده نباید در خلاف این جهت حرکت کنیم که موج‌های تورمی ایجاد شود. در جلسه فوق العاده دولت، در مقابل افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد، با میزان افزایش مستمری بازنشستگان در لایحه سال آینده تصویب شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر