شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۷۱۱
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

فکرشهر: استاندار بوشهر از تخصیص ۳۳۴ میلیارد ریال برای ساخت سد «دره امیری» در شمال استان خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۴۶۰ میلیارد ریال است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد محمدی‌زاده در بازدید از سد «دره امیری» دیلم با بیان اینکه این سد آبخیزداری در شمال استان بوشهر از طرح‌های مهم و شاخص جنوب کشور است، اظهار داشت: پروژه سد دره امیری دیلم از بزرگترین سازه‌های آبخیزداری از نوع خاکی سیمانی در کشور است که در اوایل سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: سد دره امیری از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار و در حال تکمیل شدن است.

استاندار بوشهر با اشاره به مشخصات فنی طرح دره امیری دیلم خاطرنشان کرد: این دارای ۱۷ متر ارتفاع و ۱۲۶ متر طول تاج است و با ظرفیت ذخیره‌سازی بیش از ۱.۵ میلیون مترمکعب آب باران، تحول خوبی در حوزه کشاورزی ایجاد می‌کند.

محمدی‌زاده حجم استحصال سالانه این سد را ۵ میلیون مترمکعب دانست و بیان کرد: مساحت حوضه بالا دست آن بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار است.

وی اعتبار مصوب این طرح را ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۳۳۴ میلیارد ریال برای ساخت سد دره امیری دیلم تخصیص یافته و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ۴۶۰ میلیارد ریال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر