دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۶۷۸
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

فکرشهر: مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در حال حاضر ۹ کارگاه سد سازی در استان بوشهر فعال است.

به گزارش فکرشهر، علی محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای ساخت سد در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و اکنون ۹ کارگاه فعال سدسازی در سطح استان داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تکمیل این پروژه‌ها را بسیار مهمی دانست و اضافه کرد: افق روشنی پیش روی تأمین منابع آب استان بوشهر قرار گرفته است.

وی وضعیت دشت دهرود-تنگ ارم را ممنوعه بحرانی عنوان کرد و ادامه داد: با افت بیش از ۱۶ متری سطح ایستابی این دشت اشتغال، اقتصاد و اکوسیستم منطقه تحت تأثیر قرار گرفته است.

محمدی با اشاره به اینکه سد دهرود با حجم مخزن ۱۱ میلیون مترمکعب، از نوع بتنی CSG است افزود: این سد در حوزه آبریزی به وسعت ۴۵۵ کیلومتر مربع ساخته می‌شود.

وی افزود: ارتفاع سد دهرود ۲۶ متر و طول تاج آن ۳۶۰ متر است و با توجه به جمعیت منطقه پیرامونی، تأمین آب شرب روستا‌های مجاور از طریق این سد امکان پذیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: احیا و رونق مجدد کشاورزی و مشاغل وابسته به آن، توسعه کشاورزی صنعتی در قالب گلخانه‌ها، ایجاد صنایع کوچک و در نهایت بهبود شرایط اقتصادی منطقه از جمله اهداف ساخت این سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: برآورد اولیه اعتبار این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به عملیات تکمیلی و زیرساخت‌های ضروری در طول دوره ساخت و بهره برداری، اعتبار مورد نیاز پروژه حدود ۵۵۰ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر